فروش محصولات مارون در بازار‌های داخلی به ۳ هزار میلیارد تومان رسید

سهم محصولات پتروشیمی مارون از بازار‌های داخلی در آبان ماه سال جاری حدودا ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.
کد خبر : 28667
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 19:58
فروش محصولات مارون در بازار‌های داخلی به ۳ هزار میلیارد تومان رسید
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، براساس اطلاعات منتشر شده از صورت وضعیت ماهانه پتروشیمی مارون در تارنمای کدال این شرکت حدودا ۳ هزار میلیارد تومان از محصولات خود را در بازار‌های داخلی به فروش رسانده همچنین میزان تولید این شرکت در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۷۰ هزار تن رسیده است.

رشد ۴۳ درصدی فروش داخلی مارون

پتروشیمی مارون با سرمایه ثبت شده ۸۰۰۰ میلیارد تومانی در دوره یک ماه آبان سال قبل حدودا ۲ هزار میلیارد تومان از محصولات خود را در بازار‌های داخلی عرضه نموده بود که در آبان ماه سال جاری با رشد ۴۳ درصدی فروش محصولات خود به درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی دست یافته، علاوه براین میزان تولیدات داخلی این شرکت در این دوره یک ماهه با افزایش ۳۳ هزار تنی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به ۳۷۰ هزار تن رسیده است.

نقش موثر اتیلن و پروپیلن در سبد درآمدی

اتیلن و پروپیلن به عنوان ۲ محصول بنیادین پتروشیمی مارون نقشی اساسی در سبد محصولات این شرکت داشته است و هرکدام در طی یک ماه آبان ۱۴۰۲ به ترتیب ۹۰۰ و ۷۵۵ میلیارد تومان در بازار‌های داخلی به فروش رفته اند و همچنین جمع تولیدی این محصولات به بیش از ۵۲ هزار تن رسیده است.

ترکیب وضعیت فروش محصولات پتروشیمی مارون

وضعیت فروش سایر محصولات پتروشیمی مارون در هشتمین ماه  سال جاری شامل تری اتیلن گلایکول ۱.۴ میلیارد تومان، بنزین پیرولیز ۲ میلیارد تومان، برش‌های پروپان ۲۳۰ میلیارد تومان، cfo  سیصد میلیون تومان، هیدروژن ۳۰ میلیون تومان، منواتیلن گلایکول ۳۳۳ میلیارد تومان، دی اتیلن گلایکول ۳۲ میلیارد تومان، پلی اتیلن گلایکول ۴ میلیارد تومانو پلی اتیلن سنگین ۴۶۵ میلیارد تومان می‌باشد.

مواداولیه شرکت پتروشیمی مارون عمدتاً شامل گاز اتان می‌باشد که از NGL‌های اطراف اهواز جمع آوری و در واحد‌های اتان در ۳۵ کیلومتری اهواز بازیابی و تصفیه و از طریق خط لوله به طول ۹۵ کیلومتر به سایت ۲ واحد الفین انتقال داده می‌شود.

برنامه ریزی راهبردی مارون

از آنجا که لازمه افزایش سطح سودآوری شرکت، در مرحله اول فروش هرچه بیشتر محصولات و از طرفی برطرف کردن محدودیت‌های لازمه از جمله خوراک دریافتی مجتمع می‌باشد، برنامه‌های شرکت از جمله نصب کمپرسور چهارم منجر به حفظ سطح تولید شرکت با افزایش دریافت گاز بعنوان خوراک شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.