وضعیت فروش ماهانه پتروشیمی فن آوران؛

فروش ماهانه فن آوران رشد کرد

پتروشیمی فن آوران در طی عملکرد ماهانه خود در آذرماه امسال حدودا ۶۱۰ میلیارد تومان از محصولات خود را فروخت.
کد خبر : 29278
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 14:19
فروش ماهانه فن آوران رشد کرد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، براساس گزارش فعالیت ماهانه پتروشیمی فن آوران که در تارنمای کدال منتشر شده این شرکت در دوره یک ماهه آذرماه سال جاری  حدودا ۶۱۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است.

در ایران شرکت‌های پتروشیمی فن آوران و پتروشیمی اراک با ظرفیت‌های اسمی ۱۵۰ و ۳۰ هزار تن تنها تولیدکنندگان استیک اسید می‌باشند. پتروشیمی اراک استیک اسید تولیدی خود را در فرایند‌های بعدی شرکت به مصرف رسانده و به بازار عرضه نداشته، لذا پتروشیمی فن آوران تنها تامین کننده استیک اسید کشور می‌باشد. این شرکت در طی عملکرد یک ماهه آذرماه سال جاری به مقدار ۵۲ هزار تن به ارزش ۶۱۰ میلیارد تومان فروش داشته است.

مجموع فروش داخلی پتروشیمی فن آوران در این دوره به مقدار ۴۵ هزار و ۹۰۲ تن به ارزش ۲۸۴ میلیارد تومان و مجموع فروش صادراتی این شرکت به مقدار ۵۱ هزار تن به ارزش ۳۲۴ میلیارد تومان می‌باشد.

افزایش ۲۳ درصدی فروش ماهانه شفن

پتروشیمی فن آوران با سرمایه ثبت شده ۳۰۹۵۰ میلیاردی که با نماد شفن در بازار سرمایه شناخته می‌شود میزان درآمدی که در نهمین ماه از سال ۱۴۰۲  به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارجی بود، حدودا ۶۱۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۲۳ درصدی داشته  و همچنین میزان درآمد تجمیعی شفن در طی ۹ ماهه ابتدایی سال یعنی از فروردین تا پایان آذرماه به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر میزان درآمدی که شفن طی این دوره یک‌ماهه به دست آورد در اختیار متانول صادراتی با ۳۲۰ میلیارد تومان بود و متانول داخلی با ۱۴۹ میلیارد تومان در جایگاه بعدی قرارگرفته است.

نظر به تقاضای رو به گسترش متانول در سطح دنیا، طرح‌های توسعه‌ای روز به روز در حال گسترش هستند. پیش بینی میشود طی پنج سال آینده، ظرفیت متانول با سرعت متوسط ۱.۷۵ درصد در سال رشد کند. همچنین سرزمین اصلی چین تا سال ۲۰۳۱ مقدار ۳ میلیون متریک تن ظرفیت جدید دیگر نیز برای تأمین بازار داخلی با رشد سریع خود تأمین کند. ایالات متحده دومین سرمایه گذار بزرگ خواهد بود و با احیای بیشتر صنعت متانول این کشور، تا سال ۲۰۳۱ حدود ۶.۷ میلیون متریک تن ظرفیت جدید اضافه میکند. انتظار نمیرود که رکود فعلی به طور قابلتوجهی بر میزان ظرفیت جدید تعیین شده برای پنج سال آینده تأثیر بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.