در سند تعریف شده مارون آینده اتفاق افتاد؛

مارون سرمایه گذار اولین پارک پروپلین کشور شد

هلدینگ مارون برای توسعه دامنه فعالیت خود در صفحه شطرنج صنعت پتروشیمی در اولین پارک پروپلین کشور سرمایه گذاری کرد.
کد خبر : 29647
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 11:52
مارون سرمایه گذار اولین پارک پروپلین کشور شد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، در سند تعریف مارون آینده براساس ظرفیت‌های واقعی است و به دور از رویاپردازی یا شعار است عملا مارون گذشته که بیشتر در بالا دستی در حال سرمایه گذاری بوده اما در مارون آینده با توجه اهمیت و راهبرد کلان کشور در توسعه زنجیره ارزش این شرکت دست به اقدامات کلیدی با منابع کمتر اما با سود آوری استراتژیک تر زده است. در همین رابطه یکی از این طرح ها سرمایه گذاری در اولین پارک پروپلین در کشور است .

سرمایه گذاری مارون در اولین پارک پروپلین کشور

مهندس شبیری، مدیر برنامه ریزی و استراتژیک پتروشیمی مارون در این خصوص گفت: در این پروژه، پتروشیمی مارون مشارکتی با شرکت کوثر صنعت پارسیان انجام داده است و ۵۱ درصد آن سهم پتروشیمی مارون است. نکته کلیدی اینجاست که این اولین پارک پروپیلن کشور است و ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و محصول استراتژیکی همچون اکریلیک اسید، پلی ال، ابرجاذب پلیمری، ای پی دی ام و پروپیلن گلایکول را تولید می کند. این محصولات پیشرفته با ارزش افزوده ای است که در زنجیره ارزش تولیدات پتروشیمی به عنوان طرح های پیشران توصیه شده بودند.

مزیتهای اولین پارک پروپلین برای صنعت پتروشیمی

وی با بیان  اینکه این پارک ارزش افزوده بسیار بالایی برای صنعت پتروشیمی کشور دارد، افزود:این پارک به غیر از اینکه سود سهامداران ما را تامین می کند دارای اشتغال زایی بسیار زیادی است، چون دامنه بسیارزیادی از محصولات را تامین می کند. اگر ارزش اولیه محصولات این پارک را ۱۶۴ میلیون یورو حساب کنیم با ۱۸۸ درصد افزایش ارزش محصولات نهایی که تامین می کند تقریبا ۴۷۲ میلیون یورو می باشد. میزان سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی مارون۲۵ میلیون یورو و پیش بینی تاریخ بهره برداری طرح در سال۱۴۰۶ می باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.