تبلیغات پیامکی چیست؟

کانال پیامکی به یکی از موثرترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتری تبدیل شده است؛ از تبلیغات پیامکی گرفته تا پیامک‌های تراکنشی برای حفظ مشتری.
کد خبر : 29752
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 15:55
تبلیغات پیامکی چیست؟
Print Friendly, PDF & Email

در این مقاله، قرار است دربارهٔ بخش اول، یعنی تبلیغات با هم صحبت کنیم و نکاتی را بگوییم تا نتیجهٔ بهتری از این کانال برای تبلیغات کسب‌وکار، محصول یا خدمت خود بگیرید.

منظور از تبلیغات پیامکی چیست؟

یک روش تبلیغاتی است که از طریق ارسال پیام کوتاه متنی (پیامک یا همان اس‌ام‌اس) انجام می‌شود.

در این روش، کسب‌وکار‌ها با ارسال پیام‌های متنی به مخاطبان خود، سعی می‌کنند محصولات یا خدمات خود را معرفی کنند، آگاهی از برندشان را افزایش دهند یا مشتریان خود را به خرید تشویق کنند.
از طریق تبلیغات پیامکی، کسب‌وکار‌ها و برند‌ها امکان ارتباط مستقیم با مشتریان خود را دارند و می‌توانند به‌سرعت و با کمترین هزینه درباره تخفیف‌ها، جشنواره‌ها، محصولات جدید و… به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنند.

البته، تبلیغات به روش ارسال پیامک اگر به‌درستی انجام نشود، می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد.
یکی از مشکلاتی که این روش تبلیغاتی با آن مواجه است، این است که افراد معمولاً پیامک‌های زیادی را دریافت می‌کنند و تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ندارند.

بنابراین، کسب‌وکار‌ها باید از ارسال پیامک‌های نامربوط و مزاحم اجتناب کنند و با استفاده از یک پنل ارسال پیامک  معتبر، پیشنهاد‌های خود را دقیقاً به‌دست کسی برسانند که به آن نیاز دارد و نه همهٔ مردم!

۹ نکته درباره اهمیت و مزایای استفاده از تبلیغات پیامکی

امروزه تبلیغات از طریق پیامک متنی، به‌عنوان یکی از ابزار‌های کلیدی تبلیغات و بازاریابی، اهمیت بسیاری دارد. این روش ارتباطی به‌دلیل ویژگی‌های خاص خود، توانایی بالایی در جذب مخاطبان و انتقال پیام به آن‌ها دارد.

از اهمیت‌های استفاده از پیامک تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ارتباط مستقیم
یکی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از پیامک تبلیغاتی، دسترسی سریع و فوری به مخاطبان است. با ارسال مستقیم پیامک به گوشی همراه مخاطبان، احتمال مشاهده آن بسیار بالاست.
از طرفی، با قابلیت‌هایی مثل منشی پیامکی، مخاطب می‌تواند به آن پاسخ دهد و با شما تعامل داشته باشد.

۲. اثربخشی

پیامک‌ها نه‌تن‌ها خیلی زود باز و خوانده می‌شوند، بلکه تعامل کاربر را به همراه دارند. اگر پیشنهادی باشد که به آن نیاز دارند، به اقدام موردنظرتان (مراجعه به لندینگ پیج، تماس تلفنی یا مراجعهٔ حضوری) عمل می‌کنند.

۳. هزینه کمتر و مقرون‌به‌صرفه

نسبت به روش‌های دیگر تبلیغاتی مانند چاپ بنر، تراکت یا بیلبورد، تبلیغات پیامکی هزینه کمتری دارد و امکان رسیدن به تعداد بیشتری از مخاطبان را با هزینهٔ کمتر فراهم می‌کند.

۴. اندازه‌گیری دقیق

با کمک لینک ترکر و همچنین گزارش‌هایی که پنل ارسال پیامک در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید کمپین خود را رصد کنید؛ ببینید چند درصد پیامک را گرفته‌اند، چند درصد باز کرده‌اند و چند نفر هم روی لینک (تماس یا لندینگ پیج) کلیک کرده‌اند.

۵. سرعت و سهولت

پیامک تبلیغاتی به‌دلیل فرآیند ساده و سریع ارسال، فرصتی فوق‌العاده برای ارتباط فوری با مخاطبان فراهم می‌کند.

۶. تعامل فوری

شما هم می‌توانید در متن پیامک لینک بگذارید و هم اینکه بخواهید از مخاطب به آن با عدد یا عبارتی پاسخ دهد؛ در هر ۲ حالت، تعامل فوری با مخاطبان را پیامک برای شما فراهم می‌کند.

لینک هم می‌تواند لینک لندینگ پیج، لینک لوکیشن در گوگل مپ، تلفن یا حتی لینک صفحه‌های شما در شبکه‌های اجتماعی باشد.

۷. تنوع و انعطاف‌پذیری

از طریق اس‌ام‌اس تبلیغاتی، می‌توان به سادگی پیام‌های متنوعی از جمله پیشنهادات ویژه، اطلاعیه‌ها، تخفیف‌ها و مسابقات را ارسال کرد که باعث جذب و تحریک علاقه مخاطبان می‌شود.

۸. حفظ حضور

پیام‌های تبلیغاتی در تلفن‌های همراه مخاطبان زمان طولانی‌تری باقی می‌مانند و این باعث حفظ حضور و شناخت برند می‌شود.

۹. هدفمندسازی

از طریق امکانات و بانک‌های پنل ارسال پیامک، می‌توان پیام‌های تبلیغاتی را بر اساس نیاز‌ها و ترجیحات مخاطبان به‌صورت دقیق‌تر و هدفمندتر ارسال کرد.

تاثیر متن تبلیغاتی در جذب مشتری از طریق پیامک

متن تبلیغاتی، یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت تبلیغات پیامکی است. یک متن تبلیغاتی خوب، می‌تواند مخاطبان را جذب کند و آن‌ها را به اقدام موردنظر ترغیب کند.

در اینجا چند نکته برای نوشتن متن تبلیغاتی موثر برای جذب مشتری از طریق پیامک آورده شده است:

۱. کوتاه و مختصر باشید

یک پیامک شامل حداکثر ۷۰ کاراکتر است. مخاطب هم وقت زیادی برای خواندن پیامک صرف نمی‌کند؛ بنابراین سعی کنید اطلاعات مهم و ضروری را در قالب کلمه‌ها و جمله‌های ساده و کوتاه به مخاطب منتقل کنید و از اضافه‌گویی و نوشتن مطالب بی‌اهمیت پرهیز کنید.

۲. از لحنی دوستانه و غیررسمی استفاده کنید

استفاده از لحن دوستانه و غیررسمی، باعث می‌شود مخاطب احساس کند با یک دوست یا آشنا صحبت می‌کند و می‌تواند ارتباط صمیمی‌تری با کسب‌وکار داشته باشد و در نتیجه، احتمال توجه بیشتر و واکنش مثبت‌تر به پیام‌های تبلیغاتی ارسالی بالاتر می‌رود.

۳. از کلمات و عبارات ساده استفاده کنید

با استفاده از کلمات و عبارات ساده و عامیانه، اطلاعات بهتری به مخاطب منتقل می‌شود و احتمال فهم و توجه بیشتر به پیام‌های تبلیغاتی افزایش می‌یابد.

۴. ایجاد حس فوریت

استفاده از پیامک‌هایی که در مخاطب ایجاد حس فوریت می‌کنند، می‌تواند باعث ترغیب مخاطب به خرید شود و بازدهی پیامک تبلیغاتی را افزایش دهد. (مانند: استفاده از عبارت تخفیف ۳۰ درصدی تا پایان امروز!)

یک نمونه هم ببینید:

۵. توجه ویژه به جملهٔ اول

جملهٔ اول چیزی است که معمولاً باعث می‌شود مخاطب پیامک شما را باز کند. در اینجا می‌توانید از جملات پرسشی، پیشنهاد‌های وسوسه‌کننده مثل همان تخفیف مدت‌دار یا یک خبر غافل‌گیرکننده استفاده کنید.

۶. حتماً از مخاطب بخواهید کاری انجام دهد!

در جملهٔ اول، توجه مخاطب را جلب می‌کنید. در متن، پیشنهادتان را توضیح می‌دهید تا مخاطب علاقه‌مند شود و متوجه شود محصول شما زندگی او را لذت‌بخش می‌کند. در اینجا، به مزایا و تفاوتی که با دیگران دارید، اشاره می‌کنید.

در آخر هم باید به مخاطب بگویید چطور از این پیشنهاد استفاده کند که می‌شود تماس تلفنی، کلیک‌کردن روی لینک یا مراجعهٔ حضوری با دادن آدرس.

با رعایت این نکات، می‌توانید متن‌های تبلیغاتی موثری برای جذب مشتری از طریق پیامک بنویسید. در کنار متن، به زمان ارسال پیامک هم دقت کنید که پیشنهادتان با زمان ارسال هم‌خوانی داشته باشد؛ مثلاً فقط ۳۰ دقیقه به آخر جشنواره نمانده باشد.

توصیه می‌کنیم از پنل‌های ارسال پیامکی مثل یکتانت استفاده کنید تا تبلیغ به‌دست کسی برسد که مشتری شماست. در این پنل، بانک‌های شمارهٔ دقیق بر اساس رفتار کاربر (مثلاً علاقه‌مند به خرید لوازم آرایشی)، نوع کسب‌وکار (مثلاً سالن زیبایی)، موقعیت مکانی (مثلاً اصفهان) و جنسیت (مثلاً خانم‌های اصفهان) در اختیارتان است.

زمان‌بندی کمپین در این پنل و ارائهٔ گزارش دقیق هم باعث می‌شود از تبلیغات پیامکی با این پنل رایگان بیشترین بهره را ببرید.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.