رشد چشمگیر فروش پتروشیمی خارک در دی ماه سال جاری

فروش پتروشیمی خارک در دی ماه سال جاری با رشد ۱۴۵ درصدی همراه بوده است.
کد خبر : 29946
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 15:20
رشد چشمگیر فروش پتروشیمی خارک در دی ماه سال جاری
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، آمار کدال بورس به نقل از گزارش فعالیت ماهانه پتروشیمی خارک نشان می‌دهد که شخارک در دوره ۱ ماهه دی ماه امسال بالغ بر ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت زمان مشابه دوره قبل رشد ۱۴۵ درصدی داشته است.

فروش محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی خارک به صورت صادراتی است و هیچگونه فروش داخلی در سال ١۴٠٢ صورت نپذیرفته است همچنین در این دوره عمده‌ترین فروش پتروشیمی خارک از محصول متانول به میزان ۶۶۳ میلیارد تومان بوده و بوتان با ۳۰۰ میلیارد تومان در رده بعدی قرار گرفته است.

میزان تناژ تولید پتروشیمی خارک در دهمین ماه از سال جاری به مرز ۹۶ هزار تن رسیده که نسبت به دی ماه سال گذشته رشد ۲ درصدی در تولید محصولات خود داشته است.

جهش ۱۲۳ درصدی متانول در دی ماه ۱۴۰۲

براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از گزارش فعالیت ماهانه پتروشیمی خارک که در تارنمای کدال منتشر شده درمی یابیم میزان فروش متانول این شرکت در دهمین ماه از سال ۱۴۰۲ به میزان ۶۶۳ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۱۲۳ درصدی داشته علاوه براین میزان تولید متانول در شخارک در دی ماه سال گذشته ۳۶ هزار و ۷۵۶ تن بود که در دی ماه امسال میزان تولید محصول فوق به بیش از ۵۶ هزار تن رسید.

فروش جمعی شخارک از مرز ۱۱ هزار میلیارد تومان گذشت

این بنگاه اقتصادی با سرمایه ثبت شده ۶۰۰۰ میلیاردی که با نماد شخارک در بازار سرمایه شناخته می‌شود از فروردین تا پایان دی ماه سال جاری بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از محصولات خود را فروخته است که نسبت مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۳۳ درصدی داشته است.

طرح تولید اتانول صنعتی از متانول

طرح تولید اتانول صنعتی از متانول با ظرفیت ١٠٠،٠٠٠ تن در سال در راستای تکمیل زنجیر ارزش متانول و ایجاد ارزش افزوده در این شرکت تعریف گردیده است. خوراک مورد نیاز طرح از محصول واحد متانول یک و بخشی از گاز‌های فرآیندی متانول تامین خواهد شد.

در حال حاضر مذاکرات اولیه پتروشیمی خارک جهت عقد قرارداد و آغاز فعالیت‌های مهندسی پایه با شرکت چینی در دست اقدام می‌باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.