ترکیه یک کاروان نظامی جدید به سوریه اعزام کرد

Print Friendly, PDF & Email

یک وبگاه خبری با اعلام اینکه ترکیه سه نقطه جدید نظامی در ادلب ایجاد کرده است، گزارش کرد که یک کاروان نظامی جدید این کشور وارد خاک سوریه شده است

کد خبر : 3258
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1399 - 18:02
ترکیه یک کاروان نظامی جدید به سوریه اعزام کرد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . وبگاه گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد که ترکیه سه نقطه نظامی جدید در خاک سوریه ایجاد کرده است و این وبگاه همچنین از ورود یک کاروان نظامی جدید این کشور به سوریه خبر داد.

به گزارش دیده‌بان این کاروان که متشکل از ده‌‌ها خودروی نظامی بود از گذرگاه مرزی «کفرلوسین» وارد سوریه شده است به سمت منطقه مورد توافق «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حال حرکت است.

ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه (۱۵ اسفندماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه‌به توافق دست پیدا کرده‌اند؛ اما از آن زمان گروه‌های تروریستی قریب به ۴۰ بار آتش‌بس در ادلب را نقض کردند.

ترکیه و روسیه توافق کرده‌اند که در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق شش کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود.

دیدبان همچنین در ارتباط با نقاط نظامی جدید ترکیه در خاک سوریه گزارش کرد که دوتای آنها در منطقه میان «الزعینیه» و «بکسریا» (در نزدیکی شهر جسر الشغور از توابع ادلب) ایجاد شده‌اند و نقطه نظامی سوم در روستای «فریکه» ساخته شده است.

به نوشته این وبگاه، از زمان آغاز آتش‌بس جدید در سوریه‌تاکنون ۲۲۸۰ خودروی نظامی به اضافه هزار سرباز ترکیه‌ای وارد خاک سوریه‌شده است.

در همین ارتباط،‌ روز جمعه نیز یک کاروان نظامی ترکیه‌ای متشکل از ۳۵ خودروی نظامی وارد خاک سوریه شد

فارس

ترکیه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.