ساماندهی خطوط تولید و توزیع

Print Friendly, PDF & Email

در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۳۰ نوع محصول در شرکت دخانیات تولید شده است که محصولات بهمن کوتاه با ۲۰۸۵ میلیون نخ، معادل ۲۳ درصد تولیدات، بهمن متوسط با ۷۹۰ میلیون نخ ، معادل ۹ درصد تولیدات و بهمن سافت سلفون با ۶۹۲ میلیون نخ، معادل ۸ درصد تولیدات در صدر تولیدات شرکت دخانیات ایران قرار گرفته‌اند.

کد خبر : 9482
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 10:11
ساماندهی خطوط تولید و توزیع
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر،‌ دستاوردهای این شرکت از نیمه دوم سال ۹۸ و بر اساس استراتژی جدید در سال ۹۹ نیز ادامه یافت. در سال جهش تولید، از مجموع تولید شرکت در سال ۱۳۹۹ ، سهم مجتمع گیلان ۵۴ درصد ، مجتمع تهران ۲۱ درصد ، مجتمع آذربایجان غربی ۹ درصد، مجتمع مازندران ۸ درصد، مجتمع گلستان ۶ درصد و مجتمع اصفهان ۲ درصد بوده است.همچنین از تولید سال ۱۳۹۹ ، ۶۴ درصد از خانواده برند بهمن، ۱۴ درصد برند تیر، ۶ درصد برند زیکا، ۶ درصد برند فروردین و ۱۰ درصد سایر برندها بوده است.

به‌رغم رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، از مجموع ۳۶۶ روز سال ۹۹ ، ۳۱۵ روز مبادرت به تولید شده است. میانگین تولید روزانه حدود ۲۹ میلیون نخ با بیشینه ۶۲ و کمینه یک میلیون نخ در روز بوده است.

شرکت دخانیات ایران برنامه‌هایی را نیز برای ساماندهی خطوط تولید در دستور کار قرار داد و در این راستا از خط سوپر اسلیم مجتمع تهران با تولید سیگارت رویال۱ توسط بخش خصوصی بهره‌برداری شد و پس از ۱۳ ماه توقف خطوط ، ماشین آلات سیگارتسازی خمینی شهر اصفهان با تولید سیگارت ۵۷ راه اندازی شد.

همچنین با استفاده از یک خط بسته بندی تغییر سایز یافته در مجتمع دخانیات گیلان تولید بهمن کوتاه سافت هارد آغاز شد و پس از ۱۱ ماه توقف خطوط با استفاده از خط کینگ سایز SH آذربایجان غربی تولید فروردین سافت هارد انجام شد.

با بهره برداری از خط راندکرنر مجتمع تهران تولید هما لایت راند کرنر آغاز شد و طراحی نهایی محصولات جدید شامل سیگارت‌های C1 ( در گرید B )، آزادی و اشنو ویژه در سال گذشته انجام شد.

راه انداری شبکه توزیع مکانیزه فروش مویرگی در ۱۷ استان با ۱۰۰ ویزیتور نیز موجب شده است تا سهم فروش مویرگی به ۳۰ درصد از کل فروش برسد و سود حاصل از فروش محصول در کانال مویرگی در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۳۴۷ میلیارد ریال مازاد بر روش فروش عمده بوده است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.