رئیسی: دولت ما دولت دلالی نخواهد بود/ نمی‌توانم درد مردم را ببینم و کاری نکنم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که به هر دلیلی سرخورده شده‌اند، بدانند که با حضور فعال در عرصه انتخابات می‌توان به رفع مشکلات پرداخت.
کد خبر : 9780
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 8:28
رئیسی: دولت ما دولت دلالی نخواهد بود/ نمی‌توانم درد مردم را ببینم و کاری نکنم
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با دوربین» شبکه یک، طی سخنانی اظهار داشت: مردم انگیزه من برای حضور در عرصه انتخابات را می‌دانند؛ این انگیزه فقط دیدنِ مشکلات مردم، رنج‌ها، ناامیدی‌ها و کاستی‌های موجود در زندگانی مردم و سفره آن‌ها نیست، بلکه تلاش برای رفع این مشکلات است.

 

وی افزود: در مجموعه‌ی دستگاه اداری کشور و دولت امکان خشکاندن ریشه‌های فساد وجود دارد و انگیزه‌ی من برای حضور در این عرصه نیز خواست مردم و اقشار مختلف است. من سرباز نظام و کشور هستم و احساس من این است که پاسخ به خواست شما به‌عنوان نوکرِ مردم، وظیفه من است.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: من نمی‌توانم این وضع را ببینم و کاری نکنم، با شناخت از مسائل و ظرفیت‌های کشور می‌گویم که بسیاری از این مسائل قابل رفع است. مبارزه با فقر، فساد، تبعیض را به‌عنوان یکی از وظایف مهم خود می‌دانیم و می‌توان این‌کار را در قوه‌ی مجریه انجام داد و ریشه‌کردن فقر امکان‌پذیر است.

رئیسی خاطر نشان کرد: می‌توانیم با کمک یکدیگر، جوانان و اقشار مردم وضعیت کشور را متفاوت کنیم؛ وضع فعلی برای هیچ‌کس قابل قبول نیست و حتما باید این وضع را تغییر داد و این تحول هم نیازمند همکاری و همراهی مردم است. اینجا سخن از جناح، احزاب سیاسی و بگومگوهای سیاسی نیست و سخن از عزم ملی است که مردم نشان داده‌اند که هرکجا اراده‌ی ملی وجود داشته، بسیاری از گره‌ها باز شده و ما توانستیم و ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم و یأس و ناامیدی در کار ما، جایی ندارد.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، عنوان کرد: قرار بود عقلانیت، اخلاق، معنویت سنگِ زیربنا باشد و عدالت اجرا شود؛ این خواست مردم و تأکید قانون اساسی است. هرگونه بی‌عدالتی را به هر شکلی مذموم می‌دانیم.

کاندیدای ریاست‌جمهوری تصریح کرد: دولت ما دولت دلالی، رانت‌خواری و پارتی‌بازی نخواهد بود؛ دولت ما دولتِ تولید و فعالیت برای گره‌گشایی از زندگی مردم خواهد بود.

رئیسی در ادامه گفت: ما می‌توانستیم بهتر از این پیش برویم و امروز در این وضعیت نباشیم، من به سراسر کشور رفته‌ام و نباید این میزان از کارگاه‌های تولیدی تعطیلی باشد؛ ۴۰ درصد از ظرفیت تولیدی ما معطل مانده و ۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی در حوزه‌های مخلتف می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اگر من توان و آبرویی دارم از این کشور و برای مردم است و هویت من با مردم شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: من نمی‌توانم در اتاقم بنشینم و بین مردم حضور نیابم؛ یک مسئول باید درد مردم را بچشد.

کاندیدای ریاست‌جمهوری اظهار داشت: در کنار داشتن کارنامه، باید برنامه هم داشته باشیم؛ امروز زندگی مردم سه محور اساسی دارد که ما برای برای آن برنامه داریم؛ یکی مسئله معیشت و سفره مردم است که مسئله اول است. مسئله بعدی موضوع کسب‌وکار و مسئله سوم نیز دولت است، دولت توانمند، جهادی و مقتدر مردمی می‌تواند این مشکلات را رفع کند.

رئیسی با اشاره به اینکه رنج مردم از افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدهاست، عنوان کرد: گرانی همه را آزار می‌دهد و برای برای کنترل آن برنامه داریم. نکته بعدی مسئله مسکن است و هزینه مسکن مردم را می‌آزارد و بحث بعدی نیز هزینه سلامت است.

وی افزود: بسیاری از کالاها چندین برابر شده و مردم هر روز با آن مواجه هستند؛ شاهد تورم ۳۲۰ درصدی در ۸ سال گذشته هستیم و این شرایط قابل قبول نیست. امکان تغییر وضعیت وجود دارد و تورم یک رقمی دست‌یافتنی است. کسری بودجه ام‌المصائب کشور است و باید کنترل بشود.

کاندیدای ریاست‌جمهوری بیان کرد: خلق نقدینگی در کشور رخ می‌دهد ولی به طرف تولید نمی‌رود و مشکلات فزاینده‌ای ایجاد می‌کند. کسانی که در بورس سهام دارند، اگر حرکت بورس به تولید کمک کند، روزبه‌روز افزایش در سهام خود را احساس می‌کنند. دولت نباید در بازار مداخله داشته باشد و زنجیره‌‌ی تأمین و تولید تا مصرف باید مورد نظارت قرار بگیرد. شأن دولت هدایت، حمایت و نظارت است و نمی‌شود بازار را دستوری اداره کرد.

رئیسی افزود: کالاهای اساسی نباید وابسته به قیمت ارز بشود و باید به سمت خودکفایی در این زمینه پیش برویم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد هزینه خانوارها مربوط به مسکن است و برخی می‌گفتند می‌خواستیم در شهر، خانه‌دار شویم ولی الان مستأجر شدن نیز تبدیل به یک آرزو شده است. تولید مسکن یعنی چهار میلیون در چهار سال امکان‌پذیر است و قانون در این زمینه صراحت دارد؛ دولت نسبت به ایجاد مسکن وظیفه دارد.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری درباره سلامت خانواده‌ها بیان کرد: مردم ۴۳ درصد از هزینه را در این‌زمینه پرداخت می‌کنند و امکان کاهش ۵۰ درصد از این هزینه‌ها وجود دارد و شدنی است که میزان پرداختی مردم به ۲۰ درصد برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود درباره درآمد خانوار، تصریح کرد: اشتغال باید فعال شود، ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور معطل است و ما تاکنون ۲۰۰۰ کارگاه نیمه‌تعطیل را فعال کردیم. نقدینگی باید به سمت تولید برود و اصلاح نظام پولی و بانکی در دستورکار ماست تا تولیدکنندگان مشکلی درباره منابع مالی نداشته باشند. هم‌چنین دیپلماسی اقتصادی باید فعال شود و سهم ما در تجارت منطقه نباید همین ۲ درصد باشد و می‌توانیم میزان سهم‌مان را به دو برابر و به ۵۰ میلیارد دلار برسانیم.

وی افزود: منابع منجمد بانک‌ها باید به چرخه‌ی تولید بیاید و با این‌کار، وضعیت تولید متفاوت خواهد شد. باید برای تولید و فعالیت‌های اقتصادی جذابیت ایحاد کنیم تا سرمایه‌ها به سمت ارز، طلا و مسکن و سایر حوزه‌ها نرود.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری بیان کرد: هر شایسته‌ای باید بداند که چه جایگاهی در دولت دارد و هرکس دنبال رانت است، جایگاهی در دولت ندارد و این بحث جناحی و حزبی نیست.  شفافیت و مبارزه با فساد از موضوعات محوری در دولت است و اقدامات دولت باید پشت ویترین قابل دیدن و نقد باشد.

رئیسی با بیان اینکه مردم بدانند که حضور آن‌ها در انتخابات اثربخش است و می‌تواند دولتی قدرتمند را رقم بزند، خاطر نشان کرد: قهر کردن از صندوق رأی و سرنوشت، پذیرفتنی نیست. ما می‌خواهیم دولتی مردمی تشکیل دهیم تا ایرانی قوی بسازیم.  جوانان نیروی عظیمی برای ایجاد تحول در کشور هستند و حضور مردم در عرصه انتخابات اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: محور تحولی ما اجرای عدالت در تمامی حوزه‌ها خواهد بود و ممکن است برخی این مسئله را دیر و دور بپندارند ولی ما این را نزدیک می‌بینیم. کسانی که به هر دلیلی سرخورده شده‌اند، بدانند که با حضور فعال در عرصه انتخابات می‌توان به رفع مشکلات پرداخت. رفع آسیب‌های اجتماعی، مسئله طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی و سایر مسائل فرهنگی با حضور و همکاری مردم مقابل رفع است.

 

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.