درخواست غیر قانونی سازمان تأمین اجتماعی، علت برکناری مدیرعامل شرکت شستا

مدیرعامل شستا، در حالی از طرف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سمت خود برکنار شد که دولت دوازدهم نفس های آخر خود را می کشد و به زودی کابینه دولت جدید جایگزین کابینه آقای روحانی خواهد شد
کد خبر : 11902
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 9:53
درخواست غیر قانونی سازمان تأمین اجتماعی، علت برکناری مدیرعامل شرکت شستا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، محمد رضوانی فر مدیرعامل سابق شستا، مخالفت خود را در رد درخواست سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر دریافت سود سالانه خود از این شرکت پیش از برگزاری مجمع عمومی را یکی از عوامل برکناری خود از این سمت دانست. وی بیان داشت این درخواست غیر قانونی بوده و شرکت شستا نمی تواند نسبت به سهامداران رفتاری متفاوت داشته باشد.

رضوانی فر در ادامه افزود: نمی شود که سازمانی دولتی بگوید برای اینکه احتیاج دارم می خواهم از شستا پول بردارم؛ چرا که برای این کار می بایست سازوکاری قانونی طراحی می شد. سازمان بازرسی پیشتر اعلام کرده بود، سازمان تأمین اجتماعی اجازه برداشت مبلغی بیش از سهم مشخص شده از سود خود را ندارد و این درخواست خلاف قانون است.

وی همچنین بیان داشت: بر پایه اساسنامه بورس، شرکت شستا باید حقوق تمام سهامداران خود را به طور مساوی رعایت کند و نمی تواند نسبت به سهامداران خود تبعیضی قائل شود.

تعیین منبعی غیر از شستا برای پرداخت حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سابق شستا در ادامه گفت: تا پیش از اینکه شستا وارد بورس شود، آقایان هر وقت می خواستند می توانستند به این شرکت دست اندازی کنند و منابع آن را بردارند؛ اما پس از بورسی شدن آن، دست اندازی به منابع این شرکت غیر قانونی اعلام شد و از حالت حیاط خلوت آقایان خارج شد.

ایشان در ادامه افزود: آقایان باید برای پرداخت حقوق بازنشستگان منابع دیگری تأمین می کردند، نه اینکه حقوق عده زیادی از سهامداران را تضییع کنند. وی با تأکید بر اینکه دریافت سود عملکرد شرکت تا پیش از برگزاری مجمع عمومی امکان پذیر نیست، افزود هر گونه پرداختی با عنوان علی الحساب و زودتر از موعد قانونی، خلاف قانون بوده و امکان پذیر نیست.

محمد رضوانی در پایان خاطرنشان کرد: برکناری اینجانب یک اتفاق عادی بود و من از هیچ کس طلبکار نیستم و این جابجایی حق سهامداران عمده شرکت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.