یکم شهریور ماه روز پزشک و بزرگداشت ابن سینا

یکم شهریور ماه روز بزرگداشت حکیم بزرگ ابوعلی سینا، روز پزشک در تقویم ایرانیان
کد خبر : 12021
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 11:41
یکم شهریور ماه روز پزشک و بزرگداشت ابن سینا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، یکم شهریور ماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا حکیم و نابغه بزرگ ایرانی در همه علوم و بخصوص پزشکی، به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است.

علت این نامگذاری قدردانی از خدمات و تألیفات بسیار ارزشمند این حکیم بزرگ در زمینه پزشکی و پیشرفت این علم است. از جمله آثار او در زمینه پزشکی، کتاب قانون در طب، کتاب شفا، دانشنامه علایی و … است.

این روز فرصت مناسبی جهت قدردانی از زحمات شبانه روزی پزشکان و مدافعان سلامت است. حضور خستگی ناپذیر این عزیزان در روزهای تلخ کرونایی در کنار مردم، حماسه هایی ماندگار را در تاریخ ایران رقم زده است.

پزشکان عزیزی که بدون چشم داشت، شبانه روز در جهت مبارزه و رفع این بیماری منحوس در کنار دیگر افراد کادر درمان، فداکاری و شجاعت را به تمام معنا ترسیم کردند. بسیاری از این عزیزان روزهای زیادی را به دور از خانواده سپری می کنند، و این دین بزرگی بر گردن ماست.

امید است با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی و رعایت همه جانبه پروتکل ها، بتوانیم قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

روز پزشک در سایر کشورهای جهان

در بسیاری از کشورهای جهان نیز روزی برای بزرگداشت و تقدیر از پزشکان وجود دارد که در هر کدام از این کشورها علت نامگذاری این روز متفاوت است.

به عنوان مثال در امریکا این روز مصادف با ۳۰ مارس است و در کشور هند اول جولای، که روز تولد پزشک افسانه این کشور دکتر بیدهان چاندار روی می باشد. کشورهای دیگری مانند کوبا، برزیل، کانادا، مالزی، ترکیه و … نیز روزی را به عنوان روز ملی پزشک در تقویم خود نامگذاری کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.