جزئیات واریز سود باقیمانده سهامداران عدالت

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود باقی‌مانده برای سهامداران عدالت در روز جاری خبر داد.
کد خبر : 15830
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 16:06
جزئیات واریز سود باقیمانده سهامداران عدالت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، سهام عدالت نوعی یارانه محسوب می‌شود که با هدف تامین عدالت اجتماعی، فقرزدایی و گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران تصویب شده است.

 

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. هدف از عرضه سهام عدالت، گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران است. بنابر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشر‌های کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.

 

سهام عدالت یک سهام قدیمی است که چند سالی بود که هیچ سودی برای افرادی که دارای این سهام بودند، نداشت؛ اما در چند سال اخیر سهام عدالت افراد در طرح‌های مختلفی قابل نمایش و پیگیری شد و افراد توانستند دارایی سهام عدالت خود را مشاهده کنند. در چند سال پیش زمانی که قرار بود سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود، افرادی که دارای این سهام بودند، ملزم به وارد کردن شماره شبا سهام عدالت خود شدند تا سود‌های واریزی به حساب آن‌ها ریخته شود. بنابراین، افرادی که هنوز نسبت به ثبت شماره حساب شبا سهام عدالت اقدام نکرده اند، می‌بایست هر چه سریع‌تر اقدام به درج شماره شبا سهام عدالت در سامانه سهام عدالت کنند.

 

واریز  سود عقب‌افتاده سهام عدالت

 

محمود حسنلو معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد عملکرد واریز سود باقیمانده و جامانده سهامداران عدالت اظهار داشت: امروز دوم مردادماه سومین مرحله از پرداخت سود جاماندگان سهام عدالت انجام شد.

 

وی افزود: واریز سود جاماندگان سهام عدالت امروز در قالب ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی از طریق سامانه سجام به طور متمرکز انجام شد که از این تعداد حدود ۸۶ هزار تراکنش مربوط به سود مانده عملکرد سال ۹۸ سهام عدالت بود که این سودها در سال ۹۹ به حساب عمده سهامداران واریز شده بود و عده‌ای به دلیل نداشتن شماره شبا جا مانده بودند. همچنین ۹۱ هزار رکورد و تراکنش مربوط به سال ۹۹ بود که در آخر سال ۱۴۰۰ واریز شده بود و عده‌ای جا مانده بودند.

 

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارزش سود باقی مانده پرداختی سال ۹۸ سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که امروز انجام شد ۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و همچنین ارزش سود باقی مانده سود ۹۹ که امروز واریز شد ۵۴ میلیارد تومان و مجموع سودهای باقی مانده سهامداران که امروز واریز شد ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که به حساب سهامداران عدالت واریز شد.

 

حسنلو اذعان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار عدالت هستند که شماره شبای درستی از آنها در اختیار نداریم، بنابراین از سهامداران عدالت درخواست می‌شود در اسرع وقت به سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام مراجعه کرده و شماره شبای حساب بانکی مربوط به خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آنجا ثبت کنند و وقتی این اطلاعات جمع‌آوری شد در نوبت‌های بعدی واریز سود، سودهای مانده آنها به حسابشان واریز خواهد شد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.