هشدار سازمان هواشناسی برای بارش‌های شدید سیل‌آسا

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی از صدور هشدار سطح نارنجی برای بارش‌های شدید باران تا چند روز آینده در مناطق جنوبی کشور خبر داد.
کد خبر : 15832
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 16:20
هشدار سازمان هواشناسی برای بارش‌های شدید سیل‌آسا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با وقوع سیل در شهرستان استهبان در عصر جمعه ۳۱ تیرماه و فوت و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستوری مبنی بر بررسی ابعاد مختلف این حادثه و نظارت و ارزیابی روند امدادرسانی به سیل زدگان داد که در این راستا تلاش شد تا با حضور در محل حادثه در جریان امور قرار بگیرید.

 

بازرس کل استان فارس به همراه کارشناسان و بازرسان بازرسی کل استان با حضور در محل حادثه موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم و ابعاد و زوایای مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل ‌زدگان و مصدومان مورد نظارت دقیق قرار گرفت.

 

در حال حاضر کارشناسان در محل حادثه مستقر  و در حال بررسی موضوع هستند، در واقع‌ ارائه گزارش مربوط به تخلفات احتمالی سیل بر عهده ما است و ما این مسئله را از این جهت مورد ارزیابی قرار می‌دهند که تخلف گروه یا دستگاهی موجب وقوع این حادثه نشده باشد.

رئیس سازمان بازرسی استان فارس گفت: در صورت وقوع قصور یا تقصیر احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها، مراتب مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

بنابر وقوع سیل در استهبان شیراز هشدار سطح نارنجی برای بارش‌های شدید باران تا چند روز آینده توسط مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  صادر شد که در این خصوص صادق ضیائیان اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی تا پایان هفته برای بارش‌های رگباری شدید و وزش باد شدید برای استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، فارس و کرمان و بارش‌های خفیف هم برای اصفهان، یزد، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد صادر شده است.

 

یکی از اقداماتی که باید مسئولان در این بخش در نظر بگیرند به دلیل آن که چند روز پشت سر شاهد بارش‌ها هستیم احتمال وقوع سیل در این مناطق وجود دارد.

 

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی افزود: دیروز هم هشدار سطح زرد برای وزش باد و گردوخاک در استان تهران صادر کرده بودیم به طوری که شاخص آلودگی هوا در تهران به عدد ۱۳۰ رسید و در مناطق جنوبی هم عدد شاخص به ۱۳۹ رسید و امروز هم در تهران شاهد وزش باد خواهیم بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.