تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از هفته گذشته ۴ برابر شده

موارد ابتلا و بستری کرونا در ایران نسبت به هفته قبل حدود ۴ برابر افزایش یافته است
کد خبر : 15897
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 20:33
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از هفته گذشته ۴ برابر شده
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: موارد ابتلا و بستری کرونا در ایران نسبت به هفته قبل حدود ۴ برابر افزایش یافته است، بنابراین تزریق نوبت یادآور واکسن و تشدید رعایت شیوه‌نامه‌ها به ویژه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و تهویه مناسب ضروری است.

 حمیدرضا جماعتی با اشاره به هفتاد و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا و افزایش موارد سرپایی و بستری کرونا در کشور، گفت: در این نشست آخرین اطلاعات سویه‌های اُمیکرون به ویژه BA.۴ و BA.۵  در جهان بررسی و مشخص شد که در اکثر کشورهای جهان در اروپا از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان، کشورهای آمریکای شمالی، جنوبی، نیوزیلند، استرالیا، ترکیه، قطر، ژاپن و اکثر کشورهای آسیایی، موارد مثبت و مرگ و میر اُمیکرون، در حال افزایش است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد: زیرسویه BA.۲.۷۵ در هند شناسایی و گزارش شده است و سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که این زیر سویه باید بررسی و رصد شود و در حال حاضر اطلاعاتی نداریم که این زیرسویه موجب شدت بیماری نسبت به زیرسویه‌های دیگر اُمیکرون می‌شود یا خیر، اما به نظر نمی‌رسد باتوجه به یافته‌ها، چنین مساله ای صادق باشد.

ابتلای مجدد به کرونا در زیرسویه جدید پس از ۴ هفته

او افزود: در مطالعات مشخص شده که پدیده «ابتلای مجدد» به کرونا در زیرسویه‌های جدید امیکرون برخلاف سایر واریانت‌ها که سه ماه بود، به حدود ۴ هفته رسیده است. اگر فردی مبتلا به زیرسویه  BA.۱ شده، ممکن است ۴ هفته بعد به همان زیرسویه یا زیرسویه‌های دیگر امیکرون از جمله BA.۲ یا BA.۴ یا  BA.۵ مبتلا شود.

وی ادامه داد: در واریانت‌های قبلی، سیستم ایمنی فرد باعث جلوگیری از عفونت مجدد می‌شد ولی در مورد زیرسویه‌های اُمیکرون تا حدود زیادی وجود ندارد و عفونت تا ۴ هفته بعد از ابتلا، محتمل است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.