اهداف اصلی شرکت تسلا

رابین لی مدیر اجرایی شرکت بایدو دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت خودرو‌های الکتریکی و زیرمجموعه بایدو، Jidu Auto، از نظر فناوری‌های رانندگی خودران، یک نسل از تسلا جلوتر است.
کد خبر : 16484
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 17:04
اهداف اصلی شرکت تسلا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، شرکت تسلا شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات موردنیاز قطارهای برقی است. این شرکت همچنین تولیدکنندهٔ پکیج‌های باتری لیتیم-یون برای دیگر خودروسازها، مانند تویوتا و دایملر آگ است.

 

تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تأسیس شد و ادای احترام به مخترع و مهندس برق نیکولا تسلا است. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

امروزه شاهد رشد روز‌افزون خودروهای برقی و جایگزین‌‌ شدن آن‌ها به جای انواع ماشین‌های احتراقی هستیم؛ زیرا که صنعت خودرو‌سازی جهان، تصمیم بر جایگزین کردن سایر منابع انرژی به جای سوخت طبیعی گرفته است.

 

با توجه به محدودیت منابع سوخت طبیعی و مصرف زیاد آن توسط ناوگان حمل‌ونقل شهری، کره زمینی که با پدیده گرمایشی مواجه شده و آسیبی که به محیط زیست در اثر مصرف سوخت طبیعی می‌رسد؛ راهکاری که توسط متخصصین این صنعت ارائه شد، استفاده از خودرو برقی و هیبریدی است که البته با استقبال بالایی مواجه شد.

 

در میان برندهای خودروساز برقی همچون رنو-نیسان، جک، هیوندای و … شرکت تسلا، پرچم‌دار تولید ماشین‌های برقی شناخته می‌شود که در این متن به بررسی آن می‌پردازیم.

 

تسلا و موفقیتش در تولید برقی ها

 

سال ۲۰۰۳ کمپانی تسلا، توسط مارک تارینینگ و ابرهارد (این دو نفر نقش بسیار مهمی در پیشرفت و شناخته‌شدن شرکت داشتند) در آمریکا تاسیس شد؛ نام این کمپانی از دانشمند مشهور، مخترع و مهندس برق «نیکولا تسلا» گرفته شده است.

 

چهار سال پس از تاسیس، آیلان ماسک که به عنوان یکی از ده شخصیت تأثیرگذار جهان شناخته شده است؛ مدیریت این کمپانی بزرگ را برعهده گرفت.

 

اهداف اصلی شرکت تسلا

 

این شرکت با هدف تولید محصولات برقی اسپرت و لوکس وارد دنیای خودروسازی شد و خود را به عنوان اولین تولیدکننده ماشین الکتریکی معرفی کرد. هر‌ چند در حال حاضر تسلا به عنوان متفاوت‌ترین شرکت تولید ماشین، اهداف بزرگ‌تری در سر دارد؛ اما همچنان در تولید خودروهای برقی، حرف اول را می‌زند.

 

رودستر، اولین خودرو الکتریکی کمپانی تسلا

 

سال ۲۰۰۸، رودستر به عنوان اولین ماشین برقی شرکت تسلا تولید و در بازار جهانی عرضه شد. این محصول اسپرت مجهز به یک باتری یون‌ لیتیومی است که در هر بار شارژ، مسافتی معادل ۳۲۰ کیلومتر را پشتیبانی کند.

 

رودستر به عنوان یک خودرو برقی و پاک، با شتاب صفر تا صد معادل ۳.۷ ثانیه توانست به سرعت و شتابی معادل شتاب ماشین‌های اسپرت پر‌مصرف دست یابد.

 

 

مدل S، سدان برقی تسلا

 

 

تسلا پس از تولید محصول اسپرت برقی خود یعنی رودستر تصمیم گرفت که در قدم بعدی یک خودرو سدان خانوادگی الکتریکی تولید کند و در نتیجه مدل S تسلا را طراحی و روانه بازار کرد. این محصول به‌عنوان یک اتومبیل کاربردی، دارای شتاب اولیه‌ بسیار خوبی است و مسافت ۴۸۰ کیلومتر را با هر بار شارژ طی می‌کند.

 

یکی از اهداف بزرگ شرکت، تولید خودرو برقی با قیمت پایین بوده و با عرضه مدل S به این امر دست یافت. قیمت این نسخه، نصف رودستر است که در نتیجه این کمپانی بزرگ، بار دیگر در دنیا به محبوبیت بیشتری دست یافت.

 

نکته: جدیدترین نسل مدل تسلا S با نام S P 100D توانسته به عنوان حریفی قدرتمند برای لامبورگینی هوراکان پرفورمانته تبدیل شود.

 

 

سبقت بایدو از تسلا در زمینه خودروهای خودران

 

رابین لی مدیر اجرایی شرکت بایدو دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت خودرو‌های الکتریکی و زیرمجموعه بایدو، Jidu Auto، از نظر فناوری‌های رانندگی خودران، یک نسل از تسلا جلوتر است.

 

لی افزود: درک ما از وسایل نقلیه هوشمند این است که الکتریکی بودن نیمه نهایی است در حالی که هوشمند بودن نهایی است.

 

جو شیا ییپینگ، مدیر اجرایی جیدو نیز در بیانیه‌ای گفت: جیدو قصد دارد بتواند ۸۰۰ هزار خودروی خودران خود را در سال ۲۰۲۸ تحویل دهد. جیدو همچنین قصد دارد مدل دوم خود را برای تولید انبوه در سال ۲۰۲۴ تحویل دهد.

 

ربات خودرو‌های جیدو علاوه بر تجهیز خودرو به فناوری نرم افزار رانندگی خودران که توسط بایدو ارائه می‌شود، دارای دو لیدار و ۱۲ دوربین خواهند بود. لیدار‌ها سیستم‌های شناسایی هستند، مشابه رادار‌ها که به جای امواج رادیویی از نور لیزر پالسی استفاده می‌کنند. شایان ذکر است تسلا از سانسور لیدار استفاده نمی‌کند.

 

خودرو‌ی برقی بایدو

 

 

ساخت خودرو‌های برقی بایدو در حالی انجام می‌شود که شرکت‌های فناوری زیادی در سراسر جهان پس از موفقیت تسلا در تجاری سازی خودرو‌های برقی، برای توسعه خودرو‌های هوشمند با هم رقابت می‌کنند.

 

 

شرکت Xiaomi Corp و Didi Global از دیگر غول‌های فناوری چینی هستند که به دنبال جاه‌طلبی‌های خود هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.