تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای شناسایی هکرهای روسیه

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که برای اطلاعاتی که به شناسایی هویت و موقعیت مکانی پنج فرد مرتبط با گروه باج‌افزار (Conti) منجر شود، تا ۱۰ میلیون دلار جایزه می‌دهد.
کد خبر : 16525
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 16:33
تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای شناسایی هکرهای روسیه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با ظهور باج افزارهای کانتی در سراسر جهان یک نا اطمینانی را بوجود آورده است و تربیت هکرهایی که براحتی به اطلاعات طبقه بندی شده یک کشور نفوذ می کنند.

 

گروه هکری کنتی یک گروه هکر مستقر در روسیه است که از دولت مسکو در پی حمله به اوکراین حمایت کرده و زیرساخت‌های حیاتی کشورهایی را که تهدیدی برای روسیه می‌داند تهدید کرده است.

 

از زمانی که باج افزار Conti در سال ۲۰۲۰ ظهور کرد، اپراتور‌های آن در سراسر جهان ویرانی ایجاد کرده اند. تاکنون هکر‌ها از آن برای فلج کردن بیمارستان ها، حمله به دولت‌ها و اخاذی از مشاغل بی شماری استفاده کرده اند. این هکر‌ها بیش از ۱۰۰۰ سازمان را هدف قرار داده اند و تنها در سال گذشته بیش از ۱۸۰ میلیون دلار پول به دست آورده اند.

 

به همین دلیل اکنون دولت آمریکا می‌خواهد با دست اندرکاران آن مقابله کند و برای اولین بار اعضای این باند را شناسایی کند و قصد دارد روابط احتمالی آن‌ها با دولت روسیه را افشا کند.

 

سازمانی در وزارت امور خارجه آمریکا که جوایز امنیت ملی را مدیریت می‌کند (Rewards for Justice)، امروز جوایز جدیدی را تا سقف ۱۰ میلیون دلار برای هر کسی که اطلاعات مفیدی درباره اعضای Conti ارائه دهد، اعلام کرد. این آژانس از مردم خواسته تا جزئیات مربوط به پنج عضو اصلی گروه Conti را به اشتراک بگذارند.

 

Rewards for Justice همچنین یک عکس ادعایی از شخصی که گمان می‌رود یکی از اهداف باشد منتشر کرده است. در تصویر، مردی میانسال، با کلاه، تی‌شرت مشکی و ژاکت تیره دیده می‌شود. این یکی از اولین بار‌هایی است که هویت بالقوه دنیای واقعی یکی از اعضای باند Conti به طور علنی افشا می‌شود.

 

به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا، این گروه بیش از ۱۰۰۰ عملیات باج افزار را با هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی ایالات متحده و بین المللی از جمله آژانس های اجرای قانون، خدمات فوریت های پزشکی انجام داده است.

 

پیش از این شرکت مایکروسافت در تیرماه گزارش داد که هکرهای روس حملات سایبری را علیه متحدان اوکراین آغاز کرده اند.

 

براساس گزارش مایکروسافت، هکرهای روسی تحت حمایت دولت جاسوسی راهبردی علیه دولت‌ها، اندیشکده‌ها، شرکت‌ها و گروه‌های بشردوستانه در ۴۲ کشور حامی اوکراین راه اندازی کرده اند.

 

براد اسمیت رئیس مایکروسافت مدعی شد: از زمان شروع جنگ، حملات سایبری روسیه علیه (متحدان اوکراین) در ۲۹ درصد مواقع موفقیت آمیز بوده است.

 

براساس این گزارش، نزدیک به دو سوم از اهداف جاسوسی سایبری هکرهای روس اعضای ناتو را شامل می شوند که آمریکا هدف اصلی و لهستان گزینه دوم بیشترین حملات سایبری بوده اند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.