همکاری دو غول خودروسازی جهان

همکاری طولانی مدت دو غول خودروسازی جهان برای تولید خودرو‌های سبز بین BMW و تویوتا نزدیک به نتیجه دادن است.
کد خبر : 16624
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 17:33
همکاری دو غول خودروسازی جهان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر،  بحث‌های زیادی در مورد تصمیم شرکت تویوتا برای همکاری با بی ام و برای زنده کردن دوباره پروژه سوپرا روی پلت فرم بی ام و Z4 شده است. برخی از این حرکت انتقاد کرده و گفته‌اند که این یک سوپرای واقعی نیست، در عین حال برخی دیگر صرفاً خوشحال هستند که سوپرا A90 به یک واقعیت تبدیل شده است. در حالی که تقریباً یک سال از رونمایی این مدل کوپه اسپرت می‌گذرد، شرکت برخی تغییرات قابل توجه برای سوپرا مدل ۲۰۲۱ در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به قدرت بیشتر موتور شش سیلندر، یک موتور ۴ سیلندر جدید برای مدل پایه و نسخه ویژه A91 اشاره کرد.

 

 

تویوتا اخیراً در یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‌های خودرویی از جمله اتوبلاگ در مورد پروژه سوپرا صحبت کرده است. با توجه به جایگاه ویژه این خودرو در مجموعه محصولات تویوتا، میزان فروش سوپرا خیلی اهمیتی ندارد. به جای آن، تویوتا بیشتر به تأثیر مثبتی که این خودرو روی برند شرکت داشته اهمیت می‌دهد. تویوتا را همه به عنوان شرکتی می‌شناسند که نسخه‌های پرفورمنس تمامی خودروهای خود را معمولاً می‌سازد.

 

 

البته تویوتا خیلی هم بی توجه به میزان فروش سوپرا نیست و در کنفرانس مذکور، گفته که کاملاً از فروش ۲۸۸۴ دستگاهی این خودرو در آمریکا در سال ۲۰۱۹ کاملاً راضی می‌باشد. البته باید اشاره کنیم که پروژه سوپرا ۱۲ ماه کامل را در سال پیش در بازار آمریکا حضور نداشته و در واقع فروش آن از ماه جولای با قیمت میانگین حدوداً ۵۶ تا ۵۷ هزار دلاری شروع شده است. جک هولیس، از مدیران ارشد تویوتا آمریکا در صحبت‌های خود گفته که شرکت از عملکرد فروش خودروی سوپرا کاملاً رضایت دارد.

 

 

مدیرعامل تویوتا در سال  ۲۰۲۰ میلادی از عرضه نسل دوم تویوتا میرای در این سال را تایید کرده بود. وی همگام با نشست انرژی هیدروژن با وزرایی از سراسر دنیا این خبر را اعلام کرد، هنوز چیزی در مورد نیرومحرکه نسل دوم میرای مشخص نیست، اما ممکن است این خودرو به نوعی از تکنولوژی سلول سوختی هیدروژنی مجهز باشد که با همکاری بی‌ام‌و ساخته می‌شود.بی‌ام‌و در نمایشگاه فرانکفورت مدلی هیدروژنی را به نمایش گذاشت. این خودروی کانسپت که مبتنی بر X۵ کنونی اما با نسل بعدی نیرومحرکه سلول سوختی بود، یک خودروی هیدروژنی تولیدی است که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. توجه خودروسازان به سوخت هیدروژن طی این سال‌ها افزایش یافته و برخی شرکت‌ها به خصوص تویوتا قدم‌هایی در این مسیر برداشته‌اند. تویوتا در واقع جزو پیشگامان طراحی و تولید خودروهای هیدروژنی به شمار می‌رود و قرار است در آینده چند محصول با سوخت هیدروژن را روانه بازار کنند.

 

همکاری طولانی مدت برای تولید خودرو‌های سبز بین BMW و تویوتا نزدیک به نتیجه دادن است.

 

 

همانطور که اتوبلاگ توضیح می‌دهد، پیتر نوتا رئیس فروش BMW در مصاحبه‌ای گفت که این برند‌ها قصد دارند تا سال ۲۰۲۵ خودرو‌های سلول سوختی هیدروژنی مربوط به شاسی‌بلند‌های بزرگ مانند کانسپت iX۵ Hydrogen را به طور مشترک بفروشند. انتظار می‌رود تولید iX۵ در حجم کم تا پایان سال جاری آغاز شود.

 

بی‌ام‌و و تویوتا طی سال‌ها روی خودرو‌های متعددی از جمله احیای اخیر خودروی اسپورت سوپرا با یکدیگر همکاری کرده‌اند. آن‌ها اتحاد فناوری خودرو‌های سبز خود را در ابتدای سال ۲۰۱۳ رسمی کردند.

 

ممکن است ادامه کار بر روی خودرو‌های هیدروژنی در زمانی که خودرو‌های برقی بسیار محبوب هستند، عجیب به نظر برسد. با این حال، نوتا از این فناوری دفاع کرد. به عنوان مثال، خودرو‌های پیل سوختی را می‌توان در عرض چند دقیقه دوباره شارژ کرد.

 

خودروی هیدروژنی BMW

 

نوتا همچنین گفت که ب‌ام‌و نمی‌خواهد تمام سرمایه‌گذاری‌های خود را در یک فناوری سرازیر کند و مدل‌های هیدروژنی به اندازه همتایان برقی خود مستعد کمبود عرضه نیستند.

 

صرف نظر از این، ب ام و ممکن است به زودی توسعه EV را افزایش دهد. خودرو‌های تمام الکتریکی، بخش بزرگ‌تری از فروش را نسبت به آنچه قبلاً انتظار می‌رفت نشان داده‌اند و نوتا گفت که این شرکت، می‌تواند به هدف فروش ۵۰ درصدی خودرو‌های الکتریکی برسد.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.