رونمایی شیائومی از ربات انسان‌نما

شرکت چینی شیائومی در طی یک رویداد بزرگ از ربات انسان‌نمای خود رونمایی کرد.
کد خبر : 16630
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 17:44
رونمایی شیائومی از ربات انسان‌نما
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، ربات انسان‌نمای دوپای شیائومی پس از آنکه نامش آمد، به 《لی جون》، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شیائومی روی صحنه ملحق شد و به مدیرعامل خوش آمد گفت و یک گل به او داد.

 

ربات سایبروان شیائومی، دومین ربات این شرکت پس از ربات سایبرداگ است.

 

شیائومی سرانجام اولین ربات انسان‌نمای خود با نام سایبر وان (CyberOne) را به‌طور رسمی معرفی کرد. این ربات ۱۷۷ سانتی‌متر قد و ۵۲ کیلوگرم وزن داشته و صورت آن از پنل اولد ساخته شده است. شیائومی در این ربات همچنین از دو میکروفون نیز استفاده کرده است. به آن لقب “برادر فلزی” داده اند.

 

ربات انسان‌نمای سایبر وان از سیستم کنترل اختصاصی شیائومی بهره برده که امکان هماهنگی بین ۲۱ مفصل آن را فراهم می‌کند. این ربات همچنین به‌لطف هوش مصنوعی پیشرفته‌ی خود، توانایی تشخیص ۴۵ نوع از احساسات انسان، ۸۵ صدای محیطی و همچنین یادگیری قابلیت‌های جدید را دارد.

 

شیائومی تعداد زیادی از محصولات جدید خود را در رویداد امروز معرفی کرد و صادقانه بگویم که همه آن‌ها بسیار باحال بودند. با این حال، چیزی که بیش از همه ما را تحت تاثیر قرار داد.

 

شیائومی از اولین ربات انسان نما خود به نام CyberOne رونمایی کرد. البته این اولین بار نیست که غول فناوری چینی یک محصول رباتیک را عرضه می‌کند، چون این شرکت قبلاً از ربات CyberDog نیز رونمایی کرده بود.

 

این دستگاه به الگوریتم کنترل کل بدن که توسط شیائومی توسعه یافته، مجهز شده است که می‌تواند حرکت ۲۱ مفصل را هماهنگ کند. علاوه بر این، ربات انسان نما می‌تواند ۴۵ احساس معنایی انسان را تفسیر کند و ۸۵ معناشناسی محیطی را تشخیص دهد. ادعا می‌شود که این ربات هر روز مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرد.

 

ربات انسان نمای CyberOne

 

 

به گفته شیائومی، ربات انسان نمای CyberOne، مکاترونیک پیچیده و هوش مصنوعی ایجاد شده توسط آزمایشگاه‌های تخصصی ربات این شرکت را ترکیب می‌کند.

 

ربات CyberOne فقط یک محصول نسل اول است و بیشتر جنبه‌های آن هنوز در مرحله توسعه است. با این حال، این ربات قطعا نمونه اولیه ربات انسان نمای تسلا را شکست داده است.

 

ربات CyberOne شیائومی چیزی در محدوده ۶۰۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰ یوان (حدود ۸۹,۱۰۰ تا ۱۰۴,۰۰۰ دلار) قیمت خواهد داشت و هنوز تجاری نشده است.

 

سایبر وان اولین نسل از ربات‌های انسان‌نمای شیائومی بوده و بسیاری از ویژگی‌های آن هنوز در حال توسعه است. با این وجود، هرچند که این محصول توان رقابت با ربات‌های شرکت باستن داینمیکس را ندارد اما بدون شک نسبت به ربات انسان‌نمای تسلا از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است. انتظار می‌رود که شیائومی این ربات را با قیمتی بین ۸۹ تا ۱۰۴ هزار دلار به بازار عرضه کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.