هزینه واکسن آنفلوآنزا چقدر است ؟

با نزدیک شدن به فصل پاییز و شیوع ویروس آنفلوآنزا، دغدغه تزریق واکسن این ویروس نیز در جامعه پیدا می‌شود.
کد خبر : 16710
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 21:51
هزینه واکسن آنفلوآنزا چقدر است ؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جزئیات ورود و توزیع واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری را تشریح کرد.

حسین شمالی درباره جزئیات تامین واکسن آنفلوآنزا، گفت: به طور معمول مصرف سالانه کشور دو تا ۲میلیون و ۵۰۰هزار واکسن آنفلوآنزادر نظر گرفته می‌شود. امسال نیز از ۲.۵ میلیون، حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون واکسن آنفلوآنزا نیز قرار است از محل تولید داخلی تامین شود.

شمالی با بیان اینکه بخشی از واکسن‌های آنفلوآنزای خارجی به کشور وارد شده است، افزود: از یک میلیون و ۵۰۰هزار واکسن خارجی، ۲۰۰هزار دز آن وارد و شناسه‌گذاری هم برایشان انجام شده و آماده هستند تا در شهریور ماه با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت توزیع شود. تعدادی از واکسن‌ها به معاونت بهداشت تحویل داده می‌شود و مابقی هم در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر ۲۰۰هزار واکسن آنفلوآنزاوارد شده، ۵۰۰هزار واکسن نیز در گمرک است و در حال ورود است و ۸۰۰هزار واکسن آنفلوآنزا نیز ثبت سفارش شده است که تا شهریور ماه وارد می‌شود و مجموعا یک میلیون و ۵۰۰هزار واکسن می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: معمولا هر سال حداکثر تا نیمه شهریور واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. بنابراین اوایل شهریور و بعد از اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، به تدریج توزیع می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.