اعلام جایگاه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین رده بندی فیفا از میان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی در جایگاه ۲۳ جهان ایستاد.
کد خبر : 16755
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 13:31
اعلام جایگاه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با نزدیک شدن به پاییز، تب و تاب جام جهانی برای ما ایرانیان بیشتر می‌شود، حتی کسانی که علاقه‌ای به فوتبال هم ندارند به نوعی تحت تاثیر فضای این تورنمنت قرار می‌گیرند و شاید برای کنجکاوی هم که شده باشد، یک بازی را نگاه می‌کند. البته اهمیت موضوع آنجا افزایش یافت که تیم ملی ایران با پیروزی‌های پیاپی در بازی‌های مقدماتی، مجوز حضور در بیست و دومین دوره از جام جهانی را کسب کرد.

 

تاریخچه ایران در جام جهانی

 

پیش از اینکه درباره بازی های ایران در جام جهانی قطر صحبت کنیم، بد نیست به طور اجمالی کمی از گذشته ایران در این تورنمنت بزرگ بدانیم. ایران به غیر از جام جهانی قطر موفق به حضور در ۵ دوره دیگر از جام جهانی شده است که ترتیب آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. تیم ملی ایران در تمامی دوره‌های قبلی جام جهانی، در دور گروهی مسابقات حذف شده است و بزرگ‌‌‌ترین دست آوردی که اینبار می‌تواند به دست بیاورد، صعود از دور گروهی به دور یک هشتم است.

 

جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین

جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه

جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

 

 

تاریخ بازی های ایران در جام جهانی قطر

 

بازی‌های جام جهانی قطر از تاریخ  ۳۰ آبان ۱۴۰۱ (۲۱ نوامبر ۲۰۲۲) آغاز می‌شود و تا تاریخ ۲۷ آذر (۱۸ دسامبر ۲۰۲۲) ادامه خواهد داشت. نخستین بازی ایران در تاریخ ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر)، ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت ایران خواهد بود. دومین بازی ایران که مقابل ولز است در جمعه، ۴ آذر (۲۵ نوامبر)، ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار می‌شود و سومین بازی تیم ملی ایران که در مقابل آمریکا است در تاریخ ۸ آذر (۲۹ نوامبر)، ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود.

 

همچنین اگر ایران به عنوان صدر نشین گروه B به دور بعدی مسابقات (یک هشتم) راه یابد، باید در تاریخ ۱۳ آذر (۴ دسامبر) و در استادیوم البیت به مصاف تیم دوم گروه A برود. در صورتی هم که به عنوان تیم دوم گروه B موفق به صعود شود، باید نخستین بازی دور یک هشتم را مقابل تیم صدر نشین گروه A، در تاریخ ۱۲ آذر (۳ دسامبر) در استادیوم بین المللی خلیفه برگزار کند.

 

استادیوم‌های بازی ایران در جام جهانی قطر

 

تیم ملی ایران در بازی‌های گروهی در جام جهان قطر در ۳ استادیوم مختلف بازی خواهد داشت از جمله: ورزشگاه بین المللی خلیفه: استادیوم بازی ایران با انگلیس، ورزشگاه احمد بن علی: میزبان دومین بازی ایران در جام جهانی و ورزشگاه الثمامه: استادیوم بازی ایران با آمریکا.

 

کمتر از ۱۰۰ روز دیگر به آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر باقی مانده به همین خاطر رده بندی ۳۲ تیم حاضر در این رقابت ها طبق اعلام فیفا مشخص شد.

 

تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت اسکوچیچ در آخرین رده بندی فیفا در جایگاه ۲۳ جهان ایستاد. تیم ملی ایران در این رده بندی در میان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی در رده ۱۹ دنیا قرار گرفت.

 

شاگردان اسکوچیچ در مرحله گروهی جام جهانی قرار است با تیم های ملی آمریکا، انگلیس و ولز رقابت کند. سه شیرها در این رده بندی در جایگاه پنجم، آمریکا در رده ۱۳ و ولز در جایگاه ۱۷ قرار گرفتند.

 

رده بندی ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ به ترتیب زیر است:

جایگاه ایران در جام جهانی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.