رونمایی از نسخه نهایی اندروید ۱۳

شرکت گوگل امروز امروز آپدیت نهایی اندروید ۱۳ را برای دارندگان گوشی‌های گوگل پیکسل رونمایی و منتشر کرد.
کد خبر : 16824
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 - 17:47
رونمایی از نسخه نهایی اندروید ۱۳
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، شرکت گوگل از همان سال‌های اولیه شروع به کار اندروید تاکنون اولویت کار خود را بر open source بودن و کاربری روان این سیستم عامل قرار داده است. هر ساله نیز طرفداران اندروید منتظر نسل جدید سیستم عامل گوگل هستند تا شاهد ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و جذابی باشند که به نسخه جدید اضافه شده است. امسال نیز باید از اندروید ۱۳ رونمایی شد.

 

ویژگی های اندروید ۱۳

اندروید۱۳ در کنار قابلیت‌های جدید که برای کاربران خود فراهم کرده، تغییرات نرم افزاری نسبتاً زیادی نیز داشته است که جهت بررسی تمامی قابلیت‌های جدیدی که در نسخه جدید اندروید اضافه شده است.

 

از تغییرات بسیار جالب اندروید۱۳ بهبود عملکرد دستیار صوتی گوگل خواهد بود که گفته می‌شود بسیار قدرتمند‌تر از پیش در آندروید ۱۳ نمایان خواهد شد و یک خبر خوب نیز برای کاربرانی داریم که معلولیت حرکتی دارند؛ در صورتی که علاقه مند به استفاده از دستیار صوتی اندروید ۱۳ باشید با فعال کردن یکی از ویژگی‌های جدید این آپدیت، دستیار صوتی تنها در صورتی فعال خواهد شد که نگاه شما رو به صفحه نمایش گوشی باشد.

 

به طور کلی عمده تغییرات این آپدیت اندروید ۱۳ در سال جاری در جهت کارایی و عملکرد بهتر گوشی‌هایست که از این نسخه اندروید پشتیبانی می‌کنند.

 

چه گوشی هایی اندروید ۱۳ را دریافت می کنند ؟

 

یکی از سوالاتی که پس از معرفی نسخه جدید سیستم عامل‌ها ذهن کاربران را درگیر خود می‌کند این است که گوشی هایی که اندروید ۱۳ را دریافت می‌کنند کدام مدل‌ها خواهند بود؟

 

اگر گوشی شما از پرچمدار‌های ۳ سال اخیر باشد بدون شک اندروید ۱۳ را دریافت خواهید کرد، همان طور که سامسونگ اعلام کرده که گوشی‌های پرچمدار و میان رده این برند به مدت ۳ سال پشتیبانی کامل خواهند داشت. علاوه بر سامسونگ بسیاری از برند‌های دیگر از جمله OnePlus نیز از این روند استقبال کرده‌اند و ۳ سال دریافت آپدیت را برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند. شرکت ال جی نیز لیست اندروید ۱۳ خود را به تازگی معرفی کرده است که متأسفانه دیگر گوشی جدیدی از این برند معرفی نخواهد شد، اما پشتیبانی گوشی‌های خود را قطع نکرده است.

 

رونمایی از نسخه نهایی اندروید ۱۳

 

نسخه بتای نهایی (بتا ۴) اندروید ۱۳ در سیزدهم جولای ۲۰۲۲ (۲۲ تیر ۱۴۰۱) منتشر شد و شرکت گوگل در بیانیه‌ای امروز اعلام کرد که نسخه نهایی سیستم ۱۳ ، جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید را یک ماه زودتر از حد انتظار برای دارندگان گوشی‌های گوگل پیکسل ۴ به بعد منتشر کرده است. در این مطلب به قابلیت‌های نسخه جدید اندروید می‌پردازیم.

 

به گزارش سایت digitaltrends، به گفته گوگل، گوشی‌های سامسونگ، وان پلاس، نوکیا، اوپو، ریلمی و شیائومی در اواخر سال جاری نسخه ۱۳ را دریافت خواهند کرد. در ادامه با برخی از قابلیت‌های این اندروید آشنا می‌شوید.

 

گفته شده توسعه دهندگان اندروید در نسخه جدید این سیستم عامل برخی از قابلیت‌های نسخه ۱۲ را اصلاح کرده‌اند. کاربران با به روز رسانی سیستم عامل خود می‌توانند رابط کاربری UI را بر اساس هر برنامه تنظیم کنند همچنین حالت زمان خواب نیز دچار تغییراتی شده و به افراد امکان می‌دهد با کاهش نور از گوشی هوشمند خود استفاده کنند. در اندورید ۱۳ امنیت تلفن همراه نیز  افزایش یافته و فقط برنامه‌هایی که کاربران آن‌ها را انتخاب کرده‌اند اجازه دسترسی به گالری را داده‌اند.

 

یکی دیگر از ترفند‌هایی که باعث راحتی کاربران گوشی‌های اندروید می‌شود، سیستم اطلاع رسانی پیشرفته است. ، یک برنامه قبل از اینکه بتواند اعلانی را دریافت کند ، به مجوز نیاز دارد. اندروید ۱۳ همچنین یک API اضافه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد سطوح روشنایی فلاش LED را روی گوشی خود کنترل کنند.

 

اندروید ۱۳

 

اندروید ۱۳ از استاندارد بلوتوث LE Audio بهره می‌برد که به لطف کد صوتی LC۳ جدید، مزایایی مانند تجربه صوتی با کیفیت بالا و در عین حال مصرف کمتر انرژی را به ارمغان می‌آورد. Bluetooth LE Audio پشتیبانی از سمعک را فعال می‌کند، صدای فضایی را با ردیابی سر معرفی می‌کند و امکان پخش صدا را به چندین دستگاه فراهم می‌کند.

 

سیستم عامل جدید اندروید همچنین تغییراتی در Camera۲ API ایجاد می‌کند که شامل استاندارد کردن ضبط ویدئوی HDR و پیش‌نمایش برای تثبیت رسانه است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.