معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی/۱۰ قابلیت جذاب گوشی‌های هوشمند

در گزارش زیر به بررسی ۱۰ قابلیت جذاب گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم که در سال ۲۰۲۲، شرکت‌ها و کاربران به آنها بی توجه بودند.
کد خبر : 16991
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 16:17
معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی/۱۰ قابلیت جذاب گوشی‌های هوشمند
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر، اگرچه گوشی‌های هوشمند امروزی، قابلیت‌های اغراق‌شده‌ی زیادی دارند که در واقع از آن‌ها به عنوان حقه‌‌ی شرکت‌های تولیدکننده برای ترغیب کاربران به خرید محصولات‌شان یاد می‌شود، اما یک سری قابلیت خوب هم وجود دارد که اگر بخواهیم منصفانه صحبت کنیم، باید بگوییم امسال شرکت‌ها خیلی به آن‌ها توجه‌ای نکرده‌اند. این قابلیت‌ها می‌توانند به کاربران در داشتن انتخابی بهتر حین خرید یک گوشی کمک کنند چرا که شاید کمتر کسی به آن‌ها توجه داشته باشد، در حالی که واقعاً اهمیت بالایی دارند.

 

در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب، لیستی از ۱۰ قابلیت جذاب ولی دست کم گرفته شده را تهیه کنیم؛ قابلیت‌هایی که می‌توانند در دراز مدت، تجربه‌ی بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند. در این مطلب به شما خواهیم گفت چرا دوربین‌های تله‌فوتو اهمیت زیادی دارند، چرا آپدیت نرم‌افزاری از داشتن فقط پردازنده‌ی قدرتمند مهم‌تر است، سرعت بالای شارژر گوشی‌ها چگونه زندگی ما را تغییر می‌دهد و اینکه چگونه یک گوشی کوچک می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

۱۰ قابلیت  گوشی های هوشمند:

۱. آپدیت نرم‌افزاری و رابط بهینه: یکی از موارد مهمی که شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند باید به آن توجه داشته باشند این است که لزوما افزایش میزان حافظه‌ی رم قرار نیست ما را در انجام کارهای سنگین یاری کند. البته که افزایش رم از ۴ به ۶ و از آن به ۸ و ۱۲ و بعضا ۱۶ و ۱۸ توانسته تا حد زیادی مشکل کاربران را برطرف کند، اما بهینه‌سازی نرم‌افزاری موضوعی است که اهمیت بیشتری دارد. بیهوده نیست که شرکت‌های بزرگی مثل اپل و سامسونگ به بهینه‌سازی نرم‌افزاری اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. عاملی که باعث می‌شود گوشی حتی با داشتن میزان رم پایین هم بتواند در انجام کارهای مختلف بسیار سریع باشد و حتی در مدت زمان طولانی هم کند نشود.

 

۲. سیستم خنک‌کننده و مدیریت رم برای بهبود عملکرد پایدار: در واقع اگر گوشی شما سیستم خنک‌کننده‌ی خوبی نداشته باشد، اصلا نمی‌تواند آن پتانسیلی را که تراشه‌ی قدرتمندش دارد، آزاد کند. در نتیجه شاید برای برخی‌ها، اینکه گوشی بتواند راحت‌تر خود را خنک کند، اهمیت بیشتری دارد تا اینکه فقط از لحاظ توان پردازشی و گرافیکی، پیشرفت داشته باشد.

در بین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت گوشی هوشمند، اپل در زمینه‌ی خنک‌کنندگی واقعاً عملکردی استثنائی دارد. اگرچه بسیاری از تراشه‌های کوالکام در برابر داغ شدن مقاومت خوبی دارند، اما برخی دیگر، مثل اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خیلی عملکرد خوبی ندارد.

 

۳. اندازه‌ی سنسور دوربین و پردازش‌های بعد ثبت و ضبط تصاویر و ویدیو: نکته‌ی مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، عملکرد نرم‌افزاری گوشی‌هاست. این روزها خیلی از افراد معتقد هستند گوشی‌ها از لحاظ سخت‌افزاری به بلوغ رسیده‌اند و حالا باید نرم‌افزار را به گونه‌ای بهینه کرد که بتواند از سخت‌افزار، بیشترین خروجی را بگیرد. در این زمینه شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، اپل و گوگل عملکرد بی‌نظیری دارند و در مقایسه‌ی دوربین بین نماینده‌های جدید آن‌ها هم دیده بودیم که چگونه توانستند با پردازش‌های نرم‌افزاری، عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش بگذارند.

 

۴. بازخورد لرزشی و موتور ویبره: آیفون‌ها در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارند، برخی از پرچم‌داران اندرویدی هم نظیر پیکسل ۶ پرو، گلکسی S22 اولترا، شیائومی ۱۲ پرو و… منصفانه بخواهیم بگوییم پیشرفت چشمگیری در مقایسه با قبل داشته‌اند که از این بابت خوشحالیم. حتی برخی از میان‌رده‌های شیائومی هم این روزها در این زمینه بسیار فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند.

 

۵. فناوری شارژ سریع: شارژ سریع هم مثل تمام قابلیت‌های این لیست، کمتر مورد توجه یک سری از شرکت‌ها نظیر سامسونگ و اپل قرار گرفته است. در حالی که این دو شرکت در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شوند اما حتی همان شارژر نه چندان سریع را به همراه گوشی‌هایشان هم عرضه نمی‌کنند چرا که به دنبال کسب سود بیشتر هستند و برای این موضوع، حفاظت از محیط زیست را بهانه قرار داده‌اند.

 

۶. مدیریت مصرف انرژی برای بهبود طول عمر باتری: در حال حاضر گوشی‌هایی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی یا نهایتا ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، از جمله بهترین گوشی‌ها از این حیث هستند اما گاهی اوقات می‌بینیم که یک گوشی با ظرفیت باتری بسیار کمتر نظیر آیفون ۱۳ پرو مکس، عملکرد بهتری از رقبایی نظیر گلکسی S22 اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

 

۷. اندازه و وزن گوشی: وزن و اندازه‌ی گوشی همیشه یک موضوع سلیقه‌ای بوده است. برخی‌ها گوشی سنگین دوست دارند و بزرگ، برخی دیگر هم گوشی‌های کوچک و سبک دوست دارند. دلیلی که این روزها گوشی‌هایی با ابعاد و وزن مختلف می‌بینیم هم دقیقا همین است. اما فرض کنید یک گوشی گلکسی S22 با وزن ۱۶۷ گرم و اندازه‌ی ۶ اینچ در اختیار دارید، اما قبل از آن یک گوشی گلکسی S21 اولترا با وزن ۲۲۷ گرم یا آیفون ۱۳ پرو مکس با وزن ۲۴۰ گرم داشتید. طبیعی است که حس و حال شما اکنون کاملا فرق می‌کند، خصوصا اگر از علاقه‌مندان به گوشی کوچک و سبک باشید.

 

۸. کیفیت سیستم صوتی: خریدن یک گوشی با سیستم صوتی قدرتمند (معمولا بلندگوهای استریو) نه تنها شما را از خرید یک بلندگوی بلوتوثی جانبی بی‌نیاز می‌کند، بلکه تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی را هم حین گوش دادن به محتوی صوتی برایتان به ارمغان می‌آورد. شاید متوجه نشوید اما وقتی یک فیلم اکشن یا ترسناک را تماشا می‌کنید، تمام لذت آن به صداست. شاید بتوان با تصویر اندکی بی‌کیفیت کنار آمد اما اگر سیستم صوتی خوب نباشد، اصلا نمی‌توان خود را قانع کرد که به تماشای آن فیلم نشست.

 

۹. دوربین تله‌فوتو با زوم چند برابری: این روزها بهترین گوشی از این نظر گلکسی S22 اولترا است چرا که دو دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳ و ۱۰ برابری دارد. پیکسل ۶ پرو هم اگرچه از لنزی با قابلیت زوم تقریبا ۵ برابری بهره می‌برد اما آنقدر از لحاظ نرم‌افزاری بهینه هست که می‌تواند تا زوم ۱۰ برابری هم کیفیت قابل قبولی را ارائه دهد.

 

۱۰. خدمات پس از فروش: خدمات پس از فروش به عنوان آخرین فاکتور مهم ولی نادیده گرفته شده‌ی این لیست معرفی می‌شود. وقتی یک گوشی هوشمند خریداری می‌کنید باید بدانید که یک وسیله‌ی الکترونیکی است و ممکن است قطعات آن هر لحظه در صورت یک اتفاق خراب شوند. حال شما باید از بابت یک خدمات پس از فروش خوب اطمینان داشته باشید تا نگران این موضوع نباشید که اگر مشکلی هم برای گوشی پیش آمد، بدون نگرانی و توسط افراد خبره و تأیید‌شده‌ی شرکت سازنده، حل خواهد شد.

در حال حاضر در کشور ما خیلی این موضوع مطرح نیست که گوشی را در مراکز خدماتی تأییدشده توسط شرکت سازنده تعمیر کنیم چرا که معمولا بعد از خرید گوشی و در صورت خراب شدن آن، گوشی را به همان جایی که آن را خریدیم می‌بریم و انتظار داریم برایمان تعمیرش کند.

 

با توجه به ۱۰ قایلیت گوشی های هوشمند که در بالا ذکر شد، یکی از مهمترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند که باعث جذب مشتریان می‌شود دوربین‌های باکیفیت برای ثبت عکس یا ویدئو از لحظات خاص است.

در ادامه با بهترین گوشی‌های هوشمندی که دوربین‌های عالی برای عکس‌برداری دارند را آشنا می‌شوید.

 

Oppo Reno ۸ Pro ۵G

 

گوشی Oppo Reno ۸ دارایسه دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. همچنین این گوشی دو سنسور اصلی سونی (IMX۷۶۶ و IMX۷۰۹) دارد که به کاربران یک تجربه عکاسی عالی ایده آل هدیه می‌دهد.

 

Oppo Reno ۸ Pro ۵G

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای چهار دوربین پشتی ۱۰۸ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۱۰ مگاپیکسل + ۱۰ مگاپیکسل و یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی است. این دستگاه همچنین از قابلیت زوم فضایی ۱۰۰ برابری استفاده می‌کند که عملکرد گوشی هوشمند را ۴۰ برابر افزایش می‌دهد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

آیفون ۱۳

گوشی آیفون ۱۳ به دوربین پشتی دوگانه (۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل) و دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی از جزئیات و رنگ‌ها تصاویر دقیق گرفته و به کاربران ارائه می‌دهد.

 

آیفون13

Realme GT۲ Pro

 

گوشی ریلمی GT۲ Pro دارای دوربین پشتی سه لنز (۵۰ مگاپیکسل + ۵۰ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسل) و دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل است. گفته شده این دستگاه برای ارائه جزئیات زیبا به کاربران، لنز‌های بسیار دقیق دارد.

 

گوگل پیکسل ۶a

 

گوگل پیکسل ۶a مجهز به دوربین پشتی دوگانه (۱۲.۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل) و دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.