وزارت ارشاد:

احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران /اهمیت نقش رسانه در توسعه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  از آغاز رایزنی‌هایی در حوزه مسکن طی تفاهمنامه با راه و شهرسازی ۱۴ هزار واحد برای خبرنگاران خبر داد.
کد خبر : 16997
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 16:44
احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران /اهمیت نقش رسانه در توسعه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خیر، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در گنبدکاووس اظهار داشت: بیش از ۲۲ سال در حوزه رسانه مسئولیت داشته و با حوزه‌ها و مشکلات رسانه آشنا هستم و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنم.

 

رسانه مهم‌ترین بخش کاری ما در جنگ روانی دشمن بوده و سال‌ها با این جنگ روبرو هستم. وقتی اتفاق واحدی رخ می‌دهد، ولی روایت خبرنگار متفاوت و مهم است و انگاره‌های مختلفی را ایجاد می‌کند و اینجا است که منافع ملی مطرح می‌شود.

 

اهالی رسانه باید مشکلات و واقعیات را آنگونه که است، بیان کنند، لازم نیست حتماً سفیدنمایی شود. دشمن به دنبال این است که ایران را جامعه به بن بست رسیده معرفی کرده و برای آن شواهد تعریف کند. ما باید جامعه‌ای با عزم جزم برای حل مشکلات تعریف و به آن را به تصویر بکشیم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه روایت دقیق، و بازنمایی واقعیات کار رسانه است، گفت: کسی منکر مشکلات نیست و کشور در حوزه اقتصادی، معیشت و … معضلاتی دارد، اما اراده مردم مشکلات را حل می‌کند.

 

وی افزود: مشکلات را برای حرکت پرشتاب‌تر باید بیان کرد و این تفاوت اهل رسانه واقعی است و ما به دنبال این هستیم با چنین اصحابی این راه سخت را طی کنیم.

 

تشکیل نظام جامعه رسانه مورد غفلت قرار گرفته بود و ما آن را در حال اجرا داریم. در این نظام رسانه‌ها حقوق روشنی داشته و از حداقل‌ها مانند بیمه، کار و … برخوردار خواهند بود. بخش عمده خبری ما درگیر مسائل مختلف بوده و بسته حمایتی خوبی را تدوین کرده و به تدریج آن را رونمایی می‌کنیم و صندوق پیگیر آن است تا با تسهیلات ویژه آن را اجرایی کند.

 

اسماعیلی  گفت که خبرنگاران ستون تشکیل جامعه نوین اسلامی بود و نقش آن‌ها حائز اهمیت است.

 

احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران

 

وی خاطرنشان کرد: وام خرید کالا ویژه خبرنگاران، شامل کارت‌های اعتباری است که وزارت صمت در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این تسهیلات با ۱۸ درصد سود و پنج درصد تخفیف قیمت کالا است که به همه خبرنگاران تعلق خواهد گرفت.

 

وی اذعان کرد: وزارت اقتصاد نیز هزار وام ۵۰ میلیونی قرض الحسنه دو درصد در نظر گرفته که آن را به داوطلبان طی تشریفاتی که در سامانه وجود دارد تعلق خواهد گرفت.

 

اسماعیلی با اشاره به سایر اقدامات، گفت: رایزنی‌هایی را در حوزه مسکن آغاز کرده و طی تفاهمنامه با راه و شهرسازی حدود ۱۴ هزار واحد برای خبرنگاران پیش بینی شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: کل خبرنگاران کشور حدود ۱۷ هزار نفر هستند و ما تمام تقاضای آن‌ها را پیش بینی کردیم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.