ماجرای حضور خرس در کنار کوهنوردان مشکین شهر چیست ؟

حضور خرس در کمپ کوهنوردان در مشگین‌ شهر اردبیل موجب غافلگیری گردشگران و کوهنوردان شد. این موضوع مورد توجه کاربران فضای مجازی هم قرار گرفت.
کد خبر : 17001
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 21:49
ماجرای حضور خرس در کنار کوهنوردان مشکین شهر چیست ؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سعید شهند مدیرکل محیط زیست استان اردبیل درباره حضور خرس قهوه‌ای در کنار چادر کوهنوردان گفت: این حیوان برای تهیه غذا به روستاها و حتی مناطق شهری سرکشی می‌کند.

شهند اظهار داشت: با توجه به فصل گردشگری و کوهنوردی در دامنه سبلان، شاهد نزدیکی خرس‌های قهوه‌ای همراه با توله‌هایشان به کوهنوردان هستیم که این موضوع مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

او گفت: خوشبختانه مورد خاصی از حمله خرس قهوه‌ای به کوهنوردان مشاهده نشده است، اما توصیه محیط زیست به هم‌استانی‌ها رعایت موارد ایمنی در مواجهه با حیوانات وحشی است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به این که دامنه‌های سبلان در شهرستان مشگین‌شهر از زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای است‌، در سال‌های اخیر اجرای طرح حفاظت از خرس قهوه‌ای موجب افزایش جمعیت این حیوان شده و خرس قهوه‌ای برای تهیه غذا به روستاها و حتی مناطق شهری سرکشی می‌کند.

شهند تاکید کرد: در هر حال گاهی اوقات از مدت‌ها پیش، حضور خرس‌ها در کمپ کوهنوردان در مشگین‌شهر موجب غافلگیری گردشگران و کوهنوردان می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.