خودروی چینی «چری» در راه روسیه

شرکت خودروسازی چینی «چری» از مذاکره با سازندگان روسی برای تولید خودرو در کارخانه‌های این کشور خبر داد.
کد خبر : 17068
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 16:25
خودروی چینی «چری» در راه روسیه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، در سالهای اخیر ، بازار خودروی چین بطور سریع پیشرفت کرده و خودروهای موسسات معروف خودروسازی جهان مانند ” فولکس واگن ” آلمان و ” فورد ” آمریکا وارد بازار چین شده است . همگام با حضورشمار زیادی از موسسات چند ملیتی در بازار چین ، یک موسسه دار جوان چینی در راس موسسه خود با هشت سال تلاش توانسته است خودروهای چینی را به بیش از ۳۰ کشور و منطقه سراسر جهان عرضه کند . این جوان که ” این تنگ یائو ” نام دارد مدیر عامل شرکت خودروسازی ” چری ” است .

 

سال ۱۹۹۵ میلادی ، ” این تنگ یائو ” در زادگاهش در استان ” آن خویی ” به همراه ۸ نفر دیگر موسسه خودروسازی چین را تاسیس کرد . در سال ۱۹۹۷ میلادی شرکت با مسئولیت محدود خودروی ” چری ” با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یوان سرمایه ثبت شده رسما تاسیس شد . دو سال بعد ، در دسامبر سال ۱۹۹۹ نخستین خودروی ساخت این شرکت به بازار عرضه شد . کاربرد این نوع خودرو باخودروهای عمده با سرمایه خارجی در بازار چین برابر می باشد ،اما قیمت آن بیش از ۳۰ درصد پائین تر است . بدین سبب مورد پسند مصرف کنندگان قرار گرفته است . در سال ۲۰۰۴ نزدیک به ۹۰ هزاردستگاه خودروی ” چری ” فروخته شد و نشان ” چری ” نیز در ردیف ۱۰ خودرو برتر چین قرار گرفت .

 

کمپانی چری (Chery Automobile Co., Ltd)، جوان‌ترین کمپانی خودروسازی این روزهای دنیای خودرو است. این برند ۲۳ ساله، در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. این برند چینی برخلاف برند جیلی (Geely) خصوصی نبوده و مرکز فرماندهی آن نیز در یکی از استان‌های چین قرار دارد. محصولات اصلی چری، به دو دسته تقسیم می‌شود، شاسی بلندها و دیگر خودروهای سواری، مینی‌ون‌ها و خودروهای تجاری.

 

خودروهای سواری همگی تحت برند چری و خودروهای تجاری تحت برند کاری (Karry) تولید شده و وارد بازار می‌شوند. در سال ۲۰۱۲، با توجه به نرخ فروش محصولات چری، این کمپانی دوازدهمین خودروساز بزرگ چینی نام گرفت، چرا که حدودا ۵۹۰ هزار دستگاه خودرو فروخته بود.

 

پس از چهار سال پیشرفت ، اکنون شرکت ” چری ” در سوریه ۲۲ فروشگاه تخصصی تاسیس کرده و بیش از ۵۰۰۰ دستگاه خودرو فروخته شده است . در شلوغ ترین خیابان دمشق پایتخت سوریه ، خودروهای مارک ” چری ” در هر جایی به چشم می خورد . آقای ” مروان ” صاحب خودروی ” چری ” به خبرنگار گفت : موتور خودروی ” چری ” بسیار قوی است و مصرف بنزین آن بالا نیست . تعمیر و نگهداری خودرو تا زمانی که خودرو دارای تضمین می باشد ، رایگان است . خرید قطعات یدکی آن نیز آسان است .

 

بعدها خودروی ” چری ” به طور موفقیت‌آمیزی وارد بازار مصر شد . در سال ۲۰۰۳ میلادی شرکت ” چری ” کارگاه تولید خودرو در ایران تاسیس کرد. اکنون شرکت ” چری ” با بیش از ۳۰ کشور قرارداد صادرات خودرو امضا کرده است که بیش از ۸۰ در صد صادرات خودروی چین را تشکیل می دهد . چین اکنون به بازار خاورمیانه ، آسیای جنوب شرقی و آفریقا راه یافته و مدیر عامل شرکت ” چی ژوی ” چشمان خود را به بازار آمریکا بزرگترین مصرف کننده خودرو جهان دوخته است . وی گفت : هدف شرکت ما این است که از سال ۲۰۰۷ میلادی سالانه ۲۵۰ هزار خودرو به آمریکا بفروشیم و مجموع فروش سالانه این شرکت در صورت تحقق این هدف به دو میلیارد دلار خواهد رسید . وی به خبرنگار گفت : شرکت ” چری ” اطمینان و توانایی دارد که پیشرفت ثابت و دائمی خود را حفظ کند .

 

خودرو‌های «چری» چین در راه کارخانه‌های روسیه

 

خبرگزاری دولتی روسیه (TASS) به نقل از ولادیمیر شماکوف، مدیر شعبه «چری» در روسیه گزارش داد، این خودروساز چینی در حال مذاکره با سازندگان روسی برای تولید خودرو در کارخانه‌های این کشور است.

 

خبرگزاری تاس به نقل از شماکوف گفت: در برنامه‌های ما اول از همه نیاز به بومی سازی تولید در خاک روسیه قرار گرفته است. تاس همچنین به نقل از شماکوف گفت که او می‌خواهد فروش چری در روسیه را به حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ برساند.

 

چری با فروش ۹۵۹ هزار خودرو در سال ۲۰۲۱، نهمین تولیدکننده بزرگ خودرو در چین محسوب می‌شود. طبق گزارش انجمن تجارت اروپا، چری در سال ۲۰۲۱، ۴۰۸۷۴ دستگاه خودرو در روسیه فروخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.