عرضه آیفون ۱۴ مینی به بازار‌های جهانی

آیفون در سپتامبر سال جاری قصد دارد ۷ دستگاه جدید که شامل جدیدترین آیفون‌ها و آیپد‌ها است را معرفی کند.
کد خبر : 17086
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 مرداد 1401 - 17:04
عرضه آیفون ۱۴ مینی به بازار‌های جهانی
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر، مدل‌های پرو قرار است با دوربین اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی وارد بازار شوند. بر اساس شایعات، اپل تنها در مدل‌های پرو گوشی موبایل ایفون ۱۴ از پردازنده جدید A16 استفاده خواهد کرد. مدل‌های پایه با پردازنده A15 وارد بازار می‌شوند. 

همچنین در مدل‌های پرو قرار است ناچ حذف شود و جای خود را به یک حفره برای دوربین و یک محفظه سلول‌مانند برای سنسورهای فیس‌آیدی بدهد. مدل‌های پایه ولی همچنان با ناچ عرضه می‌شوند.

 

این احتمال وجود دارد که قیمت آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با افزایش ۱۰۰ دلاری نسبت به قبل همراه باشد.

 

امسال خبری از آیفون ۱۴ مینی نخواهد بود. این گوشی جای خود را به یک گوشی جدید با نام موبایل ایفون ۱۴ مکس یا آیفون ۱۴ پلاس خواهد داد. این گوشی جدید یک نمایشگر ۶.۷ اینچی خواهد داشت و احتمالا با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه می‌شود.

 

براساس شایعات، رفرش‌ریت آیفون ۱۴ به ۹۰ هرتز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

اپل در آیفون‌های جدید خود قصد دارد از یک مودم ۵G جدید با همان عملکرد قبلی ولی مصرف باتری کمتر استفاده کند.

 

گفته می‌شود بالاخره امسال درگاه لایتنینگ از آیفون خداحافظی کرده و جای خود را به USB-C می‌دهد. هرچند برخی منابع این خبر را تکذیب کردند.

 

همچنین احتمالا سری گوشی موبایل ایفون ۱۴ با قابلیت اتصال به شبکه‌های ماهواره‌ای وارد بازار خواهد شد.

 

گوشی اپل آیفون ۱۴

 

تا رونمایی ایفون ۱۴ حداقل ۵ ماه فاصله داریم. با این وجود می‌توانید تمام اطلاعاتی که از مشخصات احتمالی گوشی اپل iPhone 14 تا به امروز منتشر شده است را در ادامه مطالعه کنید.

 

قیمت گوشی اپل آیفون ۱۴

 

قیمت گوشی اپل آیفون ۱۴ هنوز مشخص نیست. با این حال احتمالا نسبت به سال قبل تغییر خاصی نخواهد داشت و مدل پایه همچنان با قیمت ۷۹۹ دلار و گوشی موبایل ایفون ۱۴ پرو با ۹۹۹ دلار به‌فروش خواهند رسید. با این این احتمال هم وجود دارد که امسال اصلا خبری از آیفون ۱۴ مینی نباشد و این گوشی جای خود را به یک مدل جدید به‌نام آیفون ۱۴ مکس با قیمت ۸۹۹ دلار بدهد.

افزون بر این قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس نیز مانند گذشته ممکن است همان ۱۰۹۹ دلار یا حتی بیشتر باشد. با این همه ممکن است قیمت‌ها نسبت به سال قبل بیشتر هم بشود. بر اساس اطلاعاتی که یکی از افشاگران معتبر منتشر کرده، حداقل ۳ مدل از سری آیفون ۱۴، نسبت به مدل‌های سال قبل با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

 

به گفته این افشاگر، آیفون ۱۴ پرو ۱۰۰ دلار قیمت بیشتری نسبت به سال قبل خواهد داشت و با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. از طرف دیگر آیفون ۱۴ پرو مکس نیز ممکن است سرنوشت مشابهی داشته و با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار وارد بازار شود. در کنار این دو گوشی، یک گوشی جدید به‌نام آیفون ۱۴ مکس را نیز خواهیم داشت که قیمتی معادل ۸۹۹ دلار خواهد داشت.

در این صورت قیمت گوشی ایفون ۱۴ در ایران نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت. به‌خصوص با توجه به اخبار مبنی بر ممنوعیت وارادت این گوشی و عدم اختصاص ارز برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار. به احتمال بسیار زیاد گوشی ایفون ۱۴ در بازار ایران، به نسبت مدل‌های سال قبل خود، بیشترین قیمت را خواهد داشت.

 

به گزارش سایت گیزموچاینا، این شرکت قصد دارد در ۷ سپتامبر سال جاری آیفون ۱۴ مینی، آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرومکس، آیپد.۲، ۱۰ (نسل دهم)، آیپد پرو ۱۲.۹ (نسل ششم) و آیپد پرو ۱۱ (نسل چهارم) را به بازار‌های جهانی معرفی و در ۱۶ همین ماه به بازار‌های جهانی عرضه کند.

 

گفته شده است آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس جدید دارای آخرین پردازنده موبایل اپل A۱۶ Bionic خواهند بود. در حالی که سایر مدل‌های آیفون ۱۴ از تراشه A۱۵ Bionic که در نسل قبلی نیز وجود داشت استفاده می‌کنند. آیفون ۱۴ مینی غافلگیرکننده است؛ زیرا اطلاعات و شایعات قبلی نشان می‌داد که اپل قصد دارد آیفون مکس۱۴ را تولید نکند و آیفون مینی را جایگزین آن کند. زیرا آیفون ۱۳ مکس در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو و پرومکس کمتر فروخته شد.

 

آیفون 14 مینی

در مورد آیپدها، هر دو مدل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و ۱۱ اینچی برای سال ۲۰۲۲ قرار است دارای جدیدترین تراشه سیلیکونی اپل M۲ اپل، در کنار نمایشگر‌های مینی ال‌ای دی پیشرفته باشند که در حال حاضر تنها تبلت‌های موجود در بازار هستند که دارای نمایشگر کوچک هستند. نمایشگر‌های LED  نسل دهم آی‌پد در حال طراحی مجدد است که در آن دکمه هوم اکنون از بین رفته و امکان تجربه یک تبلت تقریباً بدون حاشیه را فراهم می‌کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.