بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی

سخنگوی صنعت برق  از بازگشت  ساعت کار ادارات و مؤسسات به روال عادی طبق مصوبه هیئت دولت از سوم شهریور خبر داد.
کد خبر : 17131
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 مرداد 1401 - 17:47
بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، تغییر  ساعت کاری ادارات هر ساله از خرداد ماه تا سوم شهریور در کشور اجرا می شود (به این معنی که ساعات کاری  ادرات به صبح زود منتقل می‌شود و ادارات زودتر تعطیل می‌شوند). این اقدام موجب خواهد شد مصرف برق بخش اداری در ساعات اوج مصرف به شدت کاهش پیدا کند و ما می‌توانیم این برق صرفه‌جویی شده را به بخش‌های دیگر بخصوص بخش خانگی اختصاص بدهیم. این مصوبه دولت الزام ادارات مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیراداری می‌شود.

 

طرح تغییر ساعات ادارات به تنهایی می‌تواند در فصول گرم بین۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی مصرف انرژی الکتریکی به همراه داشته باشد. زیرا ادارات در ساعات ابتدایی صبح که هوا خُنک تر است، شروع به فعالیت می کنند و در نتیجه کمتر از وسایل سرمایشی در ادارات استفاده خواهد شد؛ به همین ترتیب ادارات زودتر به کار خود پایان می دهند و فعالیت کارکنان به ساعات گرم روز برخورد نمی کند.

 

اما با نزدیک شدن به فصل سرما و با خنک شدن هوا  این طرح  از سوم شهریور به روال عادی برمی گردد که در این رابطه مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق  با بیان اینکه امسال با کاهش ساعت کار ادارات ۳۰ درصد شاهد کاهش مصرف برق بودیم اظهار داشت: صرفه‌جویی‌های صورت گرفته در بخش اداری و خانگی موجب گذر از پیک تابستان شد.

 

وی با بیان اینکه این روزها گرچه روزهای بسیار سختی برای صنعت برق بود، اما کوچک‌ترین خاموشی خانگی ایجاد نشد و برق پایدار برای همه مشترکان تأمین شده است.

 

سخنگوی صنعت برق افزود: علیرغم خنک شدن نسبی هوا در برخی نقاط کشور، اما مناطق شمالی و جنوب کشور هنوز گرمای پایدار دارند و مصرف برق بالاست که از مردم تقاضا می‌شود از صرفه‌جویی در مصرف غفلت نکنند و در ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ است نهایت رعایت مخصوصاً در استفاده از وسایل سرمایشی را داشته باشند.

 

رجبی مشهدی تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات و مؤسسات از سوم شهریور به روال عادی بازمی‌گردد.

 

سخنگوی صنعت برق  در پایان یادآور شد: در برخی نقاط کشور که خنک‌تر است مردم می‌توانند کولرها را خاموش کنند و با این کار کمک به تأمین برق برق مناطق گرمسیری که فوق‌العاده گرم است، خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.