تکذیب قرارداد اینترنتی دیاباته با پرسپولیس

در صورتی که گفته می شود که شیخ دیاباته مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال به توافق نهایی با باشگاه پرسپولیس رسیده و قراردادش را به صورت اینترنتی امضا کرده اما این موضوع تکذیب شد.
کد خبر : 17380
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 16:58
تکذیب قرارداد اینترنتی دیاباته با پرسپولیس
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، در شرایطی که از همان ابتدای استارت نقل و انتقالات و بحث جذب مهاجم خارجی، نام دیاباته حول پرسپولیس می‌چرخید، در نهایت این مهاجم به‌عنوان آخرین خرید سرخ‌ها معرفی شد.

 

شیخ دیاباته که فصل گذشته در الغرافه قطر در ۱۶ بازی موفق به زدن یازده گل شده بود به لیگ برتر خلیج فارس برمی‌گردد تا بار دیگر در این لیگ که موفق به کسب عنوان آقای گلی آن شده بود؛ به میدان برود.

 

شیخ در طی دو فصل حضور در استقلال در مجموع لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن آبی ۲۷ گل به ثمر رساند. او در فصل ۹۹-۱۳۹۸ با زدن پانزده گل آقای گل لیگ برتر ایران شده بود. اگرچه دیاباته در پنج دربی‌ای که به میدان رفت نتوانست دروازه پرسپولیس را باز کند اما خوشحالی خاص او که توسط علی علیپور پس از گلزنی به استقلال به نمایش درآمد؛ حاشیه ساز شده بود.

 

شیخ دیاباته پیش‌تر در مصاحبه‌ای در مورد پیوستن به پرسپولیس در شرایطی که سرخ‌ها رقیب سنتی استقلال محسوب می‌شوند گفته بود: “چرا که نه. من بازیکن حرفه‌ای هستم، نه هوادار. هر جا توپ باشد و زمین، بازی می‌کنم.” حال این اتفاق در آستانه به وقوع پیوستن است تا شیخ دیاباته نیز به جمع بازیکنانی اضافه شود که در دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی کرده‌اند.

 

شیخ دیاباته پس از یورگن لوکادیا هلندی به دومین مهاجم خارجی پرسپولیس در فصل بیست و دوم تبدیل می‌شود و باید دید در تفکرات یحیی چه جایگاهی خواهد داشت. بدون شک بازی کردن او در دربی مقابل استقلال می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

 

در پی مذاکرات صورت گرفته میان باشگاه پرسپولیس و شیخ دیاباته، این انتظار می‌رفت که مهاجم اسبق استقلال در روزهای گذشته قراردادش را با پرسپولیس امضا می‌کرد اما مشورت با خانواده دلیلی بود که این بازیکن با آن امضای قرداد را چند روزی به عقب انداخت.

 

در همین راستا مسئولان باشگاه پرسپولیس مذاکرات با این مهاجم بلندقامت را ادامه دادند و به نکات مثبت هم رسیدند اما همچنان دیاباته قراردادی با پرسپولیس امضا نکرده و برخلاف اینکه گفته می‌شود او در روزهای گذشته قرارداد اینترنتی را  امضا کرده اما دیاباته از این کار به یک دلیل سرباز زده است.

 

به نظر می‌رسد مشکل خانوادگی این مهاجم برای پیوستن به پرسپولیس برطرف شده اما او برای امضای قرارداد امروز و فردا می‌کند که البته برخلاف برخی از اخبار منتشره مبنی براینکه دیاباته از پرسپولیسی‌ها وقت خواسته اما اصل ماجرا این است که این مهاجم منتظر پیش‌پرداخت از سوی باشگاه پرسپولیس است. به نظر می‌رسد اگر این پیش‌پرداخت به حساب این بازیکن واریز شود دیاباته دیگر دلیلی برای امضا نکردن این قرارداد نخواهد داشت.

 

مهاجم پیشین استقلال به احتمال فراوان تا آخر هفته راهی تهران خواهد شد تا قرارداد رسمی با پرسپولیس امضا کند.

 

این در حالی است که دیاباته از مسئولان پرسپولیس خواسته بود تا همانند لوکادیا با او در ترکیه قرارداد امضا شود که مدیران باشگاه زیر بار این خواسته نرفتند.

 

در صورتی که گفته می شود که شیخ دیاباته مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال به توافق نهایی با باشگاه پرسپولیس رسیده و قراردادش را به صورت اینترنتی امضا کرده اما این موضوع تکذیب شد.

 

طبق اعلام یک منبع آگاه از باشگاه پرسپولیس، مدیران باشگاه مذاکراتی با شیخ دیاباته مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال در روزهای گذشته انجام دادند و با این بازیکن به توافق رسیدند، اما این بازیکن  هنوز قرارداد الکترونیکی را امضا نکرده است.

 

همچنین هر زمانی که دیاباته  قرارداد خود را به باشگاه پرسپولیس ارسال کند، بلیت سفرش به تهران تهیه خواهد شد تا هر چه سریعتر با حضور در ایران، تست‌های پزشکی خود را پشت سر بگذارد و به تمرینات شاگردان گل‌محمدی اضافه شود.

 

بیوگرافی شیخ دیاباته

 

این بازیکن متولد سال ۱۹۸۸ در باماکوی کشور مالی است. دیاباته در دوران کودکی به اتفاق خانواده اش راهی فرانسه شده و با ثبت نام در مدارس فوتبال این کشور زندگی ورزشی اش را استارت زد. از باشگاه هایی که دیاباته برای آنها به زمین بازی رفته است میتوان به بوردو، آژاکسیو، نانسی، عثمانلی اسپور، متس، بنونتو و الامارات اشاره نمود . وی همچنین در تیم ملی فوتبال مالی بازی کرده است.دیاباته در ابتدای مسیر زندگی حرفه‌ای خودش، یکی از استعدادهای فوتبال آفریقا به شمار می‌رفت که مورد توجه باشگاه‌های معتبر لیگ فرانسه و حتی ایتالیا قرار داشت، اما یک مصدومیت شدید در دوران همکاری با باشگاه بوردو روی مسیر زندگی ورزشی این بازیکن اثرگذار بود.

 

کارنامه شیخ دیاباته

 

دیاباته که در آکادمی بوردو رشد کرد و عضو تیم جوانان این باشگاه فرانسوی بود، فوتبال حرفه‌ای خود را سال ۲۰۰۸ در تیم بزرگسالان همین باشگاه در فرانسه آغاز کرد. او تا سال ۲۰۱۶ موفق شد ۵۰ گل در ۱۲۷ بازی برای بوردو به ثمر برساند. البته او طی ۸ سالی که تحت قرارداد بوردو بود، دوبار به عنوان یار قرضی به تیم‌های آجاکسیو ونانسی رفت که در تیم اول ۳۰ بازی انجام داد و ۱۴ گل زد. برای نانسی فقط ۲ بار به زمین رفت و موفق به گلزنی نشد.

 

شیخ دیاباته سال ۲۰۱۶ با انتقال قطعی از بوردو فرانسه به عثمانلی اسپور ترکیه پیوست ولی در ۸ بازی گلی به ثمر نرساند.

 

باشگاه ترکیه ای که رقم زیادی برای جذب وی به بوردو پرداخته بود، همان مسیر باشگاه فرانسوی را در پیش گرفت. انتقال قرضی از عثمانلی به متز در سال ۲۰۱۷ سبب شد تا این مهاجم دوباره به لیگ فرانسه باز گردد، ولی تحت قراداد عثمانلی بماند. درخشش دیاباته در فرانسه و به نتیجه رساندن ۸ گل در ۱۴ بازی وی را احیا کرد تا با شرایط خوب به ترکیه بازگردد.

عثمانلی که تجربه موفقی از حضور شیخ دیاباته در تیمش نداشت، مجددا دیاباته را قرضی راهی بنونتو در لیگ ایتالیا کرد. مهاجم مالیایی سال ۲۰۱۸ هم عملکرد خوبی در ایتالیا داشت و در ۱۱ بازی ۸ گل برای بنونتو زد.

پس از پایان نیم فصل اول، این مهاجم در نقل وانتقالات زمستانی با پیشنهاد مالی خوب به حاشیه خلیج فارس آمد. مهاجم الامارات در ادامه سال ۲۰۱۸، بازهم عملکرد خوبی در لیگ امارات داشت و در ۹ بازی، ۶ گل زد تا آماده انتقال جدیدی شود.

 

عملکرد ملی شیخ دیاباته

دیاباته که در رده های پایه برای تیم ملی بازی های زیادی کرده است از سال ۲۰۰۵ به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و نخستین گل ملی اش را در سال ۲۰۰۸ در سن ۲۰ سالگی و در یک دیدار دوستانه به تیم الجزایز زد! شیخ از آن سال تا امروز در ۲۱ بازی ملی به میدان رفته و توانسته ۱۳ گل هم برای کشورش در دیدارهای رسمی و دوستانه به ثمر برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.