قیمت واکسن آنفلوآنزا اعلام شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها خبر داد و قیمت آن را نیز اعلام کرد.
کد خبر : 17985
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 18:14
قیمت واکسن آنفلوآنزا اعلام شد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، دکتر حسین شمالی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا با توجه به در پیش بودن فصل سرما گفت: به طور معمول مصرف سالانه کشور بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته می‌شود. امسال نیز از ۲.۵ میلیون، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون دوز نیز واکسن آنفلوآنزا از محل تولید داخلی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی تامین و از روز شنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ در داروخانه‌ها توزیع شده است، افزود: فعلا ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی به ما تحویل داده شده و در داروخانه‌ها توزیع شده است. در عین حال قرار است ۳۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی نیز به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل داده شود و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی دیگر هم قرار است در آینده به سازمان غذا و دارو جهت توزیع در داروخانه‌ها تحویل دهند. بنابراین مجموعا یک میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا از محل تولید داخلی تامین می‌شود.

 

شمالی درباره قیمت واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی برای مصرف‌کنندگان گفت: قیمت پخش واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی حدود ۲۱۰ هزار تومان است و قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.