ظرفیت بزرگترین پارکینگ اربعین مهران تکمیل است

فرماندار مهران گفت: ظرفیت ۴۵ تا ۵۰ هزار پذیرش خودرویی پارکینگ بزرگ اربعین به طور کامل تکمیل شده است.
کد خبر : 18093
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 19:04
ظرفیت بزرگترین پارکینگ اربعین مهران تکمیل است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، علی عباس شفیعی روز شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: باتوجه به اینکه پارکینگ بزرگ اربعین به طور کامل پر شده است، در حال ایجاد پارکینگ های جدید برای پذیرش و استقرار خودروهای شخصی زائران هستیم.

وی افزود: همزمان با موج رفت زائران به سمت عراق، موج بازگشت زائران نیز توامان در حال انجام است و طبق آمار دیروز ۷۰ هزار نفر زائر و بامداد امروز هم ۳۱ هزار نفر از این مرز به کشور بازگشته اند و ۶۰ هزار نفر نیز از مهران وارد عراق شده اند.

فرماندار مهران ادامه داد: خروج زائران با توجه به اینکه ظرفیت زیرساخت های عراق با کشورمان قابل قیاس نیست، طی روزهای گذشته در جریان خروج زائران به آن سوی مرز تعلل و اختلال پیش آمد که این موضوع باعث شلوغی و ازدحام مرز مهران و ایجاد چشمه‌های انسانی در پایانه مرزی مهران و نقطه صفر در حدفاصل گیت مرزهای مهران و زرباطیه شد.

شفیعی تاکید کرد: برای کنترل این موضوع بنا بر دستور مسئولان ستاد اربعین، زائران پیش از رسیدن به مهران در شهرستان‌های سرابله، ایلام، ایوان، ملکشاهی متوقف و بصورت موقت اسکان داده شدند تا از فشار جمعیت در مرز مهران کاشته شود.

وی یادآور شد: هرچند تا حدودی مسیر جاده ایلام به سمت مهران ترافیک شدید دارد و تردد به کندی انجام می‌شود، اما امروز با توجه به مدیریت حرکت زائران، تردد در مسیرهای منتهی به مهران نسبت به روزهای قبل روان تر است.

فرماندار مهران اضافه کرد: نیازمندی‌های آن سوی مرز در کشور عراق به ویژه در خصوص آب و یخ بنا به دستور استاندار تأمین شده و در صورتی که مسیر باز باشد برای رساندن آذوقه و امکانات به آن سوی مرز از طریق مرز مهران هیچ مشکلی وجود ندارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.