پیش‌بینی بزرگ‌ترین سقوط بازارهای مالی در جهان

کارشناس آمریکایی طی یک نامه الکترونیکی به دنبال‌کنندگانش گفت: من پیش‌بینی می‌کنم که بزرگ‌ترین سقوط بازارهای مالی در تاریخ جهان به زودی به وقوع خواهد پیوست.
کد خبر : 18241
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 18:34
پیش‌بینی بزرگ‌ترین سقوط بازارهای مالی در جهان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، به نقل از راشاتودی، رابرت کیوساکی، نویسنده و اقتصاددان مشهور آمریکایی، به سهامداران هشدار داد که بورس وال استریت در حال نزدیک شدن به یک سقوط سنگین است و دلار هم سقوط خواهد کرد.

 

وی البته به سهامداران توصیه کرد تا پیش از سقوط دلار و تغییر کل نظام اقتصاد جهان دارایی خود را به ارز مجازی تبدیل کنند.

 

این کارشناس آمریکایی طی یک نامه الکترونیکی به دنبال‌کنندگانش گفت: من پیش‌بینی می‌کنم که بزرگ‌ترین سقوط بازارهای مالی در تاریخ جهان به زودی به وقوع خواهد پیوست.

 

وی که نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر ندار» است، معتقد است که دلار نظام مالی کنونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نابود خواهد کرد و باعث می‌شود تا شاهد اقبال عمومی ارزهای مجازی در جهان باشیم؛ چراکه آنها از سوی دولت‌ها کنترل نمی‌شوند.

 

کیوساکی می‌گوید: داشتن تمایل برای خرید ارزهای مجازی کافی نیست بلکه حالا زمان آن رسیده که شما نیاز دارید پیش از وقوع بزرگ‌ترین سقوط اقتصادی در تاریخ جهان، ارز مجازی بخرید.

 

در ماه می کیوساکی گفته بود که بیت کوین به عنوان متداول‌ترین ارز مجازی بی‌ارزش است. کیوساکی در یک برنامه رادیویی گفت من بیت کوین معامله می‌کنم ولی فکر نمی‌کنم ارزشی داشته باشد. من فقط این بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنم.

 

آمار تورم منتشر شده تورم آمریکا طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت. این رقم برای ماه اوت تورم ۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد که بالاتر از ۸.۱ پیش بینی شده توسط تحلیلگران است.

 

با این حال، تورم قیمت مواد غذایی در ایالات متحده از ۱۰.۹٪ که در ماه قبل به دلیل قیمت های بالای انرژی به ۱۱.۴٪ افزایش یافت. این در حالی است که، تورم اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، بالاتر از حد انتظار  عملکرد و به ۶.۳ درصد رسید، در حالی که انتظار افزایش جزئی از ۵.۹ درصد به ۶.۱ درصد بود.

 

این آمار باعث شد که بازدهی ۲ ساله آمریکا بیش از ۵ درصد افزایش یافته و به ۳.۸۰ درصد برسد، شاخص دلار آمریکا ۱.۵۰ درصد جهش کرد و سهام سقوط کرد. معاملات آتی شاخص سهام «S&P500» با انتشار آمار تورم سقوط کرده و در پایان معاملات روزانه در حدود ۴.۳۰ درصد کاهش داشته و به زیر مرز ۴۰۰۰ سقوط کرد.

 

به طور خلاصه، هم رکود و هم اثرات گزارشات تورم، هر دو اکنون از بین رفته اند. معنای آن برای بازار این است: شاخص سهام «S&P500» می‌تواند به حرکت نزولی خود ادامه دهد. احتمالا در هفته های آتی شاخص به زیر ۳۸۰۰ خواهد رسید.

 

آمار تورم منتشر شده بر چشم انداز رشد جهانی اثر گذاشته و قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا را همان ابتدا به ۸۱ دلار کاهش داد. اما اخبار مبنی بر پر کردن ذخایر استراتژیک نفت توسط آمریکا ضررهای خود را جبران کرده و هر بشکه نفت را به مرز ۸۸ دلار رسانید. تا گاوها «سرمایه گذاران امیدوار به افزایش قیمت ها» را به عرصه برگرداند. امروز نفت خام آمریکا حول محدوده ۸۷ دلار نوسان دارد، و سطوح بالایی تا مقاومت روانی ۹۰ دلار محدود شده است.

 

وضعیت طلا

 

طلا پس از انتشار آمار تورم آمریکا به زیر ۱۷۰۰ سقوط کرده و در حال حاضر روند اصلاحی خود را طی می کند. انتظارات جنگ طلبانه فدرال رزرو باعث افزایش بازدهی دلار آمریکا شده و بر قیمت طلا تاثیر می گذارد. از سوی دیگر، عملکرد فدرال رزرو اشتهای ریسک را افزایش می‌دهد و سرمایه را به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر و با بازده بهتر سوق می‌دهد. این ممکن است در نهایت منجر به نزولی شدن کامل طلا و حرکت به سمت ۱۶۵۰ دلار شود.

 

وضعیت طلا

اواخر امروز، ایالات متحده آخرین شاخص قیمت تولید کننده را اعلام خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که «شاخص قیمت تولید کننده» (PPI) در ماه اوت از ۹.۸ درصد به ۸.۸ درصد کاهش یابد. دلار احتمالا قوی باقی خواهد ماند، سهام، طلا و ارزهای دیجیتال احتمالاً تحت فشار خواهند بود .

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.