بازگشت هوایی حدود ۲۷ هزار زائر به کشور/اعزام دو هواپیمای جایگزین برای شرکت معراج

مسئول عملیات پرواز‌های اربعین شرکت فرودگاه‌ها  از بازگشت ۲۶ هزار و ۴۴۸ زائر از زمان آغاز انجام پرواز‌های اربعین تاکنون به کشور خبر داد.
کد خبر : 18306
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 14:38
بازگشت هوایی حدود ۲۷ هزار زائر به کشور/اعزام دو هواپیمای جایگزین برای شرکت معراج
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، شب جمعه شب زیارتی امام حسین علیه‌السلام است و بسیاری از زائران اربعین در این شب خود را کربلا رسانده و زیارت اربعین را قرائت کردند.

بعد از اذان مغرب و‌ عشا زائران در حرم‌های مطهر به نیایش پرداختند و دسته‌های عزاداری یکی پس از دیگری از سمت حرم سیدالشهدا علیه‌السلام هروله‌کنان به سوی حرم حضرت عباس علیه‌السلام حرکت کردند.

 

زائران ایرانی نیز پس از سلامی به ارباب و خواندن زیارتنامه با کوله‌باری از اشک و حسرت این قطعه از بهشت را ترک کردند؛ تا جایی که حوالی بامداد بسیاری از ایرانیان با کوله‌پشتی‌ها در خیابان‌های اصلی حضور داشته و ‌منتظر خودروهایی برای بازگشت به سوی مرزهای ایران بودند.

 

غلام رضا رستمیان مسئول عملیات پرواز‌های اربعین در رابطه با بازگشت زائران به کشور اظهار کرد: از زمان آغاز پروازهای اربعین تا امروز  تعداد ۳۴ هزار ۷۱۸ زائر از طریق ۲۳۵ پرواز جا به جا شده اند.از شهر‌های  بندرعباس، اراک، اردبیل، ارومیه، شاهرود، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، رشت، لار، لامرد، مشهد، مهرآباد و یزد به سرزمین عتبات اعزام و تعداد ۲۶ هزار و ۴۴۸ زائر  هم  بازگشتند.

 

مسئول عملیات پروازی شرکت فرودگاه‌ها اذعان کرد: از ۱۲ تا ۳۰ شهریور  ۸۶۶ مجوز برای پرواز‌های اربعین  برای شهر‌های بندرعباس، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، شاهرود، کرمان، کرمانشاه، گرگان، رشت، لار، لامرد، مشهد، مهرآباد و یزد صادر شده است.

 

براساس این گزارش تاکنون ۱۴ شرکت هواپیمایی اقدام به جابه جایی زائران اربعین از تاریخ ۱۵ تا  ۳۰ شهریور کرده اند و  که در این بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی آتا اقدام به انجام بیشترین پرواز از جمله؛ ۲۷۴ سورتی پرواز شامل ۲۶۰ سورتی برنامه‌ای و ۱۴ سورتی فوق‌العاده و فروش بیش از ۴۱ هزار بلیت پرواز‌های اربعین کرده اند.

 

با توجه بر این گزارش تاکنون میزان تاخیر در پرواز‌های اربعین حدود ۴۷ دقیقه بوده که البته امروز با تاخیر ۱۵ ساعته شرکت هواپیمایی معراج میزان تاخیر در پرواز‌های برگشت بسیار افزایش یافته و همین امر خود زمینه ساز  ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای زائران اربعین شد که با اعزام دو فروند هواپیمای جایگزین زائران به کشور بازگشتند.

 

اعزام دو فروند هواپیمای جایگزین برای مسافران پرواز نجف به تهران

 

سعید چلندری سرپرست شرکت فرودگاهی امام خمینی  نیز اظهار کرد: میانگین تاخیر در پرواز‌های تهران _نجف و بالعکس به ۴۷ دقیقه رسیده است. با توجه به پیک برگشت زائران در چند روز گذشته تعداد بازگشت مسافران نجف به تهران در مقایسه با روز‌های گذشته افزایش یافته است.

 

به گفته سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی در پرواز نجف_تهران هواپیمایی معراج به علت نقص فنی از شب گذشته با تاخیر بیش از ۱۵ ساعته روبرو شده است. قطعه از ایران به نجف برای درست شدن  آن ارسال شده و تکنسین‌ها این ایرلاین اعلام کردند که نقص فنی هنوز رفع نشده  است. با توجه به آنکه هواپیما پهن‌پیکر بوده  هم اکنون دو فروند هواپیمای جایگزین از شرکت هواپیمایی معراج و ایران ایر تور به نجف اعزام شده تا اقدام به بازگشت زائران کنند.

 

براساس این گزارش در حالی که اکثر پرواز‌های روز گذشته فرودگاه نجف منظم و طبق برنامه انجام شد، پرواز ۴۸۰۲ معراج، ساعت ۱۶:۵۵ شنبه ۲۶ شهریور، با وجود اعلام به موقع پرواز مسافران سوار هواپیما شده و پس از یک ساعت و ۳۰ دقیقه انتظار در داخل هواپیما با اعلام نقص فنی مجدد از هواپیما پیاده شده و ۱۵ ساعت در فرودگاه نجف منتظر انجام پرواز شدند.

 

حدود ۱۵ ساعت از زمان اولیه پرواز می‌گذرد، اما تاکنون خبری از علت این تاخیر طولانی توسط مسئولان شرکت هواپیمایی معراج نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.