پایان مهلت ثبت شناسه لوازم‌یدکی خودرو

معاون وزیر صمت از پایان مهلت قانونی ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای ۵۵ قلم لوازم یدکی از امروز خبر داد.
کد خبر : 18826
تاریخ انتشار : جمعه 15 مهر 1401 - 17:15
پایان  مهلت ثبت شناسه لوازم‌یدکی خودرو
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرگزاری وقت خبر، خودرو سازی یکی از بزرگترین صنایع در سطح جهان می باشد. کارخانه های بزرگی در سرتاسر جهان در صنعت خودرو سازی مشغول به فعالیت هستند. فعالیت اصلی این کارخانه ها تولید خودرو است.  تهیه ی لوازم و قطعات خط تولید خودرو از ضروریات یک کارخانه تولید خودرو می باشد. در کنار ساخت خودرو، هر خودرو در حین مصرف، به لوازم مصرفی نیاز دارد که این لوازم، به لوازم یدکی خودرو معروف بوده که متقاضیان زیادی را نیز در سراسر جهان دارد.

 

همانطور که گفته شد کارخانه های زیادی در سراسر جهان لوازم یدکی خودرو را ساخته و اقدام به پخش لوازم یدکی خودرو می کنند. کیفیت تولیدات این کارخانه ها با یکدیگر متفاوت می باشد. و همین عاملی است که باعث میشود تولیدات بعضی از کارخانه ها درجه یک، بعضی دیگر درجه دو و درجه سه باشد.

 

زمان کاربرد قطعات یدکی

 

لوازم یدکی در مواقعی که خودرو به قطعه احتیاج پیدا می کند و طول عمر قطعه روی خودرو تمام می شود، کاربرد زیادی خواهند داشت. معمولا اینگونه است که بعد از جداکردن قطعه ی ناسالم و قرار دادن قطعه ی جایگزین، مشکل ماشین رفع خواهد شد. در هنگام تهیه لوازم یدکی برای مصرف به این نکته توجه کنید که قطعه جایگزین از بهترین برند ها تهیه و استفاده شود.

البته امروزه جنس های تقلبی و غیر اصلی در بازار زیاد هستند. چنین اجناسی کیفیت لازم را نداشته و حتی بعد از تعویض ممکن است مشکلات خودرو را رفع نکرده و چه بسا بر مشکلات خودرو اضافه نمایند و قطعات دیگر را از کار بیندازند. به همین دلیل خرید لوازم یدکی اورجینال و اصلی خودرو از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

 

لازم است تا افراد به منظور تهیه ی این لوازم به معتبرترین پخش لوازم یدکی خودرو مراجعه کنند. لازم به ذکر است که نصب درست این قطعات نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. چه بسا که قطعه ای اصلی خریداری شود اما به دلیل نصب نادرست به شیوه ی بدی کار کند. به همین دلیل لازم و ضروری است که نصب این قطعات به دست تعمیرکاران حرفه ای و افراد وارد در این زمینه انجام گردد

 

لوازم یدکی بدون شناسه قاچاق محسوب می شود

 

محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت درباره دریافت شناسه کالا برای تولید و واردات لوازم یدکی خودرو، اظهار کرد: تولید و واردات لوازم یدکی خودرو در ماه‌های گذشته ملزم به دریافت شناسه کالا شده و عرضه‌کنندگان قطعات یدکی خودرو تا امروز ۱۵ مهر ماه فرصت دارند کالاهای بدون شناسه را تعیین تکلیف و برای آنها شناسه دریافت کنند.

 

معاون صنایع عمومی وزیر صمت افزود: پس از این تاریخ فروش لوازم یدکی خودرو بدون کد شناسه به عنوان قاچاق محسوب و با فروشندگان این کالاها برخورد خواهد شد.

 

برادران با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم یدکی باید تولیدات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، تصریح کرد: با اینکه ۵۵ قلم از لوازم یدکی و قطعات خودرو باید دارای شناسه باشند اما عرضه‌کنندگان لوازم یدکی، هنگام خرید از تولیدکننده به شناسه و کد رهگیری کالا توجه کنند.

 

معاون وزیر صمت در پایان یادآور شد: پس از این تاریخ بازرسان، قطعات و لوازم یدکی بدون شناسه در سطح بازار را طبق قانون قاچاق جمع‌آوری خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.