افزایش تولید سالانه جنرال موتورز برای بازارهای جهانی

جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد تولید سالانه شورولت بولت EV و بولت EUV را برای بازار‌های جهانی از حدود ۴۴ هزار خودرو در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳ برساند.
کد خبر : 18854
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 - 15:17
افزایش تولید سالانه جنرال موتورز برای بازارهای جهانی
Print Friendly, PDF & Email

جنرال موتورز  یا به اختصار جی‌ام، شرکت خودروسازی آمریکایی چندملیتی است، که ستاد مرکزی آن در ساختمان رنسانس سنتر، در شهر دیترویت، ایالت میشیگان قرار دارد و در زمینه طراحی، تولید، فروش و بازاریابی خودرو و قطعات خودرو همچنین ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کند.

 

جنرال موتورز هم‌اکنون، سومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان است. این شرکت، از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷ میلادی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در جهان شناخته می‌شد، اما در سال ۲۰۰۸ شرکت تویوتا از آن پیشی گرفت. بنابر گزارش مرکز پژوهش Navigant در اوایل سال ۲۰۱۷ شرکت جنرال موتورز پس از شرکت فورد موتور در دومین رده برترین سازندگان خودروهای خودران قرار دارد.

 

جنرال موتورز از نظر عملیاتی به ۵ بخش اصلی تفکیک می‌شود، که عبارتند از: جی‌ام آمریکای شمالی، جنرال موتورز اروپا، عملیات بین‌المللی جی‌ام، جی‌ام آمریکای جنوبی و جی‌ام فایننشل.

 

این شرکت در ۳۷ کشور، دارای ۳۹۶ کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین است که با برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی و کادیلاک عرضه می‌شوند.

 

هامر، هولدن، ساترن، پونتیاک، ساب، اولدزموبیل و دوو نیز از مارک‌های پیشین متعلق به این شرکت به‌شمار می‌آیند. اوپل و واکسول در سال ۲۰۱۷ به گروه پی‌اس‌ای فروخته شد. همچنین برند ساب در همین سال به اسپایکرز کار هلند واگذار شد.

 

پیشی گرفتن جنرال موتورز از تویوتا

 

در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۵۵۵ هزار و ۵۸۰ دستگاه خودرو فروخته است که ۲۴ درصد بیشتر از سال گذشته است. فروش تویوتا در مدت مشابه با ۷.۱ درصد کاهش به ۵۲۶ هزار و ۱۷ دستگاه رسید.

 

خودروساز دیترویت افزود که تولید مدل‌های برقی شورولت بولت خود را در پاسخ به تقاضای بیشتر افزایش خواهد داد.

 

تاکنون، کمبود خودرو به دلیل اختلال در عرضه، همراه با ترجیح برای حمل‌ونقل شخصی، باعث شده است که مصرف‌کنندگان مایل به پرداخت پول بیشتری باشند و تا حد زیادی از سود خودروسازان و فروشندگان خودرو که از تخفیف‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند محافظت کنند.

 

اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که ممکن است تقاضا در سه ماهه آینده کاهش یابد، زیرا افزایش نرخ‌های بهره مصرف‌کنندگان را از پرداخت پول بیشتر برای خودرو‌ها و کامیون‌ها در ماه‌های آینده منصرف می‌کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد تولید سالانه شورولت بولت EV و بولت EUV را برای بازار‌های جهانی از حدود ۴۴ هزار خودرو در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳ برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.