تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان اجباری نیست

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه توصیه‌هایی به دانش‌آموزان و مدارس به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا، گفت: دانش‌آموزان پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند با رضایت والدین واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، اما نیازی به تزریق واکسن برای همه دانش‌آموزان نیست.
کد خبر : 19585
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401 - 20:29
تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان اجباری نیست
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، اعظم گودرزی، توصیه‌هایی به دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا ارائه و اظهار کرد: دانش‌آموزی که دچار علائم آنفلوآنزا می‌شود به مراکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت مراجعه کند.

وی افزود: در آنجا بررسی‌های لازم انجام و اگر دانش‌آموز نیاز به استراحت داشته باشد قطعا گواهی برای وی صادر شده و می‌تواند در منزل استراحت کند و بعد از مدت گفته شده، دو یا سه روز بعد با ماسک در مدرسه حضور یابد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه والدین می‌توانند به فرزندان خود کمک کرده و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهند گفت: لازم است دانش آموزان بطری آب به همراه داشته باشند و کنار شیرهای آبخوری مدرسه تجمع نکنند. همکاران نیز در و پنجره کلاس را باز بگذارند تا تهویه انجام شود.

گودرزی درباره ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز اظهار کرد: اگر شخصی بیماری زمینه‌ای داشته باشد می‌تواند واکسن را تزریق کند، اما اینکه بگوییم لازم است همه ۱۶ میلیون دانش‌آموز ما مراجعه کرده و واکسن بزنند، خیر، نیازی نیست. افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند با رضایت والدین واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی درباره دوره نقاهت و بهبودی بیماری افزود: بستگی به حالت و وضعیت بیمار دارد که به پزشک مراجعه می‌کند، اگر آنفلوآنزا باشد معمولا پزشک، دو سه روز و اگر کرونا باشد تا پنج روز استراحت برای بهبودی را تجویز و توصیه می‌کند؛ اما در مجموع بستگی به تشخیص پزشک دارد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش روز گذشته نیز اعلام کرده بود که فعلا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس ابلاغ نکرده‌ایم و در جلساتی هم که با وزارت بهداشت داشتیم فعلا تعطیلی مجاز و در دستورکار آموزش و پرورش نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.