آلودگی هوا در تهران و کرج ادامه دراد

سازمان هواشناسی کشور درخصوص افزایش آلودگی هوا در ۲ شهر بزرگ هشدار نارنجی و برای ۳ استان به دلیل وزش باد شدید هشدار زردرنگ صادر کرد.
کد خبر : 20859
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 21:36
آلودگی هوا در تهران و کرج ادامه دراد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی برای روزهای دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ و سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ برای ۲ کلانشهر تهران و کرج سکون هوا را پیش‌بینی کرد.

بر این اساس، مناطق یادشده با افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم مواجه خواهند شد.

این سازمان مسئولان و ساکنان تهران و کرج را به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، عدم تردد غیرضروری تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم توصیه کرد.

وزش باد شدید و ارتفاع امواج در ۳ استان

همچنین، این سازمان با پیش‌بینی افزایش سرعت باد از امروز شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ تا دوشنبه از افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین یک تا ۱/۵ متر و در فراساحل تا ۲/۵ متر
خبر داد.
بر این اساس، شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل در استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان، یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل در استان‌های بوشهر و غرب هرمزگان و دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان تحت تاثیر این مخاطره خواهند بود.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی

سازمان هواشناسی مسئولان، ساکنان و کارکنان مناطق یادشه را در بازه زمانی مذکور به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.