بارش برف و باران در ۱۰ استان از فردا شروع می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در ۵ استان و بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور خبر داد.
کد خبر : 21045
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 - 19:49
بارش برف و باران در ۱۰ استان از فردا شروع می‌شود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور طی امروز، در شرق خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب استان‌های یزد و اصفهان، جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و دریا متلاطم خواهد بود.

چهارشنبه (۷ دی‌ماه) بارش‌ها در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکرشده بارش ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی به‌تدریج با حرکت خود، نوار شرقی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و از کشور خارج خواهد شد. در این روز علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان نیز رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و دریا متلاطم خواهد بود.

پنج‌شنبه (۸ دی‌ماه) نیز با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود.

جمعه (۹ دی‌ماه) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده برف و باران و در گیلان و مازندران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۰ دی‌ماه) نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌می‌شود.

بنا بر این گزارش، طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه غرب دریای خزر مواج است و از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران، کرج، تبریز، ارومیه و اراک افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران نیز فردا (۷ دی‌ماه) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج کاهش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۸ دی‌ماه) صاف و در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است طی امروز و فردا (۶ و ۷ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین، و شهرکرد با دمای ۸- و ۱۰- درجه سردترین مرکز استان کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.