پیش بینی بارش شدید باران در برخی از مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور با اعلام فعالیت شدید سامانه جوی همراه با بارش‌ برف و باران در روز جاری، به ۱۱ استان هشدار داد.
کد خبر : 21424
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 20:54
پیش بینی بارش شدید باران در برخی از مناطق کشور
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از بارش برف همراه با کولاک، مه و کاهش نسبی دما در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، جنوب و غرب اصفهان، شمال فارس، شمال و ارتفاعات کرمان خبر داد.

این سازمان پیش‌بینی کرد که بر اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها و خسارت دیدن صنعت کشاورزی رخ خواهد داد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، خودداری دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات، عایق‌بندی و محافظت از کندوها و تغذیه کمکی کلونی‌ها ضروری است.

بارش‌های شدید باران

همچنین، سازمان هواشناسی از بارش شدید باران، گاهی توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، کرمان، هرمزگان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها و خسارت دیدن صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی ساکنان، مسافران و مسئولان مناطق یادشده را به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای کشاورزی و جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به آنها توصیه کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.