پیش بینی کولاک و بارش برف در ۱۱ استان

سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد از تقویت و تشدید سامانه بارشی فعلی و نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.
کد خبر : 21526
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دی 1401 - 20:22
پیش بینی کولاک و بارش برف در ۱۱ استان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سازمان هواشناسی درخصوص تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان‌های بوشهر، جنوب خوزستان، فارس و جنوب کهگیلویه و بویراحمد در روز سه‌شنبه هفته جاری همراه با بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اثر این مخاطره جوی، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت دیدن صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

این سازمان ساکنان، مسافران و مسئولان  مناطق یادشده را به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان توصیه کرد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی

این سازمان در ادامه، با تاکید بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز سه‌شنبه هفته جاری در  ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و جنوب اصفهان، از بارش برف، مه‌گرفتگی، کولاک برف و کاهش دید در این مناطق خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت دیدن صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز پیش‌بینی شده است.

این سازمان به هموطنان موارد زیر را توصیه کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی بویژه گاز و برق.

نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور

سازمان هواشناسی همچنین با اعلام نفوذ سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری از بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و مه‌گرفتگی
در بعضی استان‌ها خبر داد.

بر این اساس؛ دوشنبه بوشهر، سه‌شنبه خوزستان، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نیمه غربی هرمزگان و چهارشنبه هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان تحت تاثیر این سامانه بارشی خواهند بود.

با نفوذ سامانه بارشی جدید کاهش دید، لغزندگی جاده ها، احتمال اختلال در تردد، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت دیدن صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق در مناطق یادشده پیش‌بینی شده است.

این سازمان ساکنان، مسافران و مسئولان مناطق یادشده را به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق توصیه کرد.

سازمان هواشناسی با تاکید بر نفوذ سامانه بارشی به کشور درخصوص بارش برف، مه‌گرفتگی و کاهش دید در روز سه‌شنبه دراستان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، دامنه و ارتفاعات استان‌های یزد، نیمه شرقی خوزستان، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی و روز چهارشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های یزد، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی هشدار داد.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای خارج از شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی بویژه بتن ریزی، احتمال اختلال و تاخیر در ناوگان حمل و نقل عمومی، احتمال رخداد بهمن، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز پیش‌بینی شده است.

این سازمان ساکنان، مسافران و مسئولان مناطق یادشده را به پرهیز از سفرهای غیرضروری و در صورت لزوم همراه داشتن ادوات زمستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، ارگان‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی بویژه گاز و برق توصیه کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.