هفته های برفی و بارانی به پایان رسید

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در بعضی نقاط کشور طی روز جاری و همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.
کد خبر : 21840
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 17:58
هفته های برفی و بارانی به پایان رسید
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که چهارشنبه (۵ بهمن) در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.

در مناطق گرمسیر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع برف مورد انتظار است. شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر مناطق ذکر شده گستره بارش کل استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و مناطقی از آذربایجان غربی و کردستان را نیز شامل می‌شود.

جمعه (۷ بهمن) از مقدار بارندگی در نیمه‌جنوبی کشور کاسته می‌شود فقط در مناطقی از استان کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در کردستان، همدان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه(۸ بهمن) در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد. در نوار شرقی نیز وزش باد افزایش می‌یابد و به‌تدریج در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود همچنین بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

یکشنبه (۹ بهمن) در کل کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، غرب  دامنه‌های جنوبی البرز و در نیمه‌شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابرناکی و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

تا روز جمعه در سواحل غربی خرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.