پروژه عظیم فولاد سنگان برای تامین پایدار انرژی

علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان در حاشیه نمایشگاه متافوی تهران اظهار داشت؛ با توجه به چالش کمبود انرژی برق این شرکت مگاپروژه احداث نیروگاه برق بادی به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات را در دستور کار دارد.
کد خبر : 28287
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 13:51
پروژه عظیم فولاد سنگان برای تامین پایدار انرژی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، وی گفت: با بهره برداری از این نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی که بزرگترین در نوع خود می‌باشد نیاز فولاد سنگان به انرژی برق برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انرژی برق یکی از حیاتی‌ترین ملزومات و نیاز‌های رشد و توسعه صنعتی است، بیان داشت: این نیروگاه با همکاری شرکت‌های متشکل از مجموعه فولاد مبارکه، به عنوان یک پروژه مهم در دست اجرا قرار گرفته است.

وی ادامه داد در سال‌های گذشته بخشی از پتانسیل صنعت کشور به دلیل کمبود برق و اجرای طرح سهمیه بندی آن مغفول ماند و عدم النفع قابل توجهی متوجه شرکت‌ها شد، اما در سال جاری با تدابیر اتخاذ شده این قطعی‌ها به میزان خوبی مدیریت شده است.

امرایی افزود، نگرانی جدی صنایع در چند ماه باقیمانده تا پایان سال، چالش کمبود گاز است که امیدواریم تدابیر مناسب در این خصوص نیز اندیشیده شود تا شاهد رشد هر چه بیشتر تولید در صنایع کشور باشیم.

مدیرعامل فولاد سنگان اظهار داشت برای صنعت کشور گاز، همواره یک مزیت نسبی بوده است و باید این مزیت را برای حفظ توان تولید و رقابت حفظ نمایبم.

وی اضافه کرد، حل مشکل کمبود گاز نیازمند نگاه کلان به توسعه صنعت است و وقتی توانایی رفع چالش‌های مثل برق و گاز در کشور وجود دارد باید همه ارگان‌ها و نهاد‌های ذینفع با اتخاذ استراتژی و سرمایه گذاری مناسب نسبت به حل آن اقدام نمایند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.