ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به ایران با یک شرط

Print Friendly, PDF & Email

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس خبر داد که اگر برند واکسنی آمریکایی یا انگلیسی باشد و در کشور دیگری تولید شود اجازه خرید آن را می‌دهند.

کد خبر : 8865
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 15:30
ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به ایران با یک شرط
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , به گفته رئیسی ویروس‌های جهش یافته ممکن است واکسن‌گریز باشند و واکسن‌ها نیاز به تغییر و تزریق مجدد داشته باشند. ممکن است واکسن کرونا فقط ٨ ماه تا یک سال ایمنی ایجاد کند.

وی همچنین خبر داد که جمعیت هدف برای واکسیناسیون تا پایان سال ۴۸ میلیون نفر در نظر گرفته شده است.

 

راه خرید واکسن‌های آمریکایی و انگیسی

ما روی برند واکسن بحثی نداریم و فقط از آمریکا و انگلیس واکسن نمی‌خریم. بدانید که واکسن آسترازنکا هم به نوعی انگلیسی است اما این واکسن را از کره جنوبی خریداری کردیم. اگر برند واکسنی آمریکایی باشد و در کشور دیگری تولید شود ما اجازه خرید این واکسن را می‌دهیم و به عنوان مثال بخش خصوصی می تواند واکسن آمریکایی مادرنا را از آلمان یا هلند خریداری کند و فقط واردات واکسن تولید شده در آمریکا و انگلیس ممنوع است.

بنابر سند ملی واکسیناسیون ما برنامه ریزی کرده‌ایم تا ۶٠ درصد واکسن‌ها را از تولید داخل و ۴٠ درصد را از طریق واردات تامین کنیم.

 

تا پایان سال ۴۸ میلیون ایرانی واکسینه می‌شوند

تا پایان سال جمعیت هدف که ۴٨ میلیون نفر است قطعاً واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. از تیرماه انستیتو پاستور ٢ تا ٢.۵ میلیون دوز و برکت ٧ تا ٧.۵ میلیون دوز ماهانه به ما واکسن خواهند داد و اگر در مجموع حساب را روی ماهیانه ٨ میلیون دوز واکسن داخلی بگذاریم، تا پایان سال حدود ۸ ماه خواهد شد که این ۶۴ میلیون دوز خواهد شد همچنین اگر ١۶.٨ دوز میلیون واکسن کوواکس را به طور کامل دریافت کنیم، با این میزان ۴٨ میلیون نفر جمعیت هدف را واکسینه خواهیم کرد.

 

استفاده از واکسن بخش خصوصی برای تزریق زودتر؟

شهرداری تهران با ما تماس گرفت و گفتند نوبت نیروهای ما چه زمانی است. گفتیم که این افراد در فاز سوم هستند و احتمالا از اواخر مرداد نوبت آنها می‌شود. گفتند که ما خودمان پول را می‌دهیم و می‌خریم. ما اعلام کردیم که از بخش خصوصی برای واردات واکسن و تزریق زودتر از موعد کمک بگیرید.

 

عدم تعهد فروشندگان واکسن کرونا

شرط فروشندگان واکسن این است که شرکت هیچ گونه تعهدی درباره زمان تحویل واکسن و عوارض نداشته باشد. به این ترتیب اگر شرکت در تحویل واکسن تاخیر کرد نتوان از آن شکایت کرد و باید پول تمام واکسن را در ابتدا پرداخت کنیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.