زنان یا مردان؛ کدام بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟

Print Friendly, PDF & Email

براساس آمار بدست آمده از تلفات کرونایی در کشور، شمار قربانیان کرونا در بین مردان نسبت به زنان بیشتر بود، اما چرا؟

کد خبر : 8972
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 13:15
زنان یا مردان؛ کدام بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , علت ابتلای بیشتر مردان به کرونا نسبت به زنان چیست؟ معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره گفت: آمارها نشان می‌دهد که مردان به‌خصوص مردان شاغل که در کسب و کارها بیشتر فعال بوده‌اند، بیش از زنان به کرونا مبتلا شده‌اند و آمار فوتی‌های مردان نیز بیشتر است.

قاسم جان‌بابایی درباره تفاوت جنسیتی بین مبتلایان و فوتی‌های کرونا گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که میزان ابتلا چه سرپایی و چه بستری و فوتی در مردان بیش از زنان است. این در همه دنیا به علت حضور بیشتر مردان در کسب و کار و جامعه است.

به گفته او، در مورد جزئیات آن و اینکه میزان ابتلا و فوتی مردان چقدر بیشتر از زنان است در آینده اطلاع‌رسانی می‌کنیم. متوسط سن فوتی‌های کرونا نیز بین ۶۷ تا ۷۰ سال است.

کدام شغل‌ها بیشتر در معرض خطر هستند؟

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در این باره گفت: میزان درگیری افراد با ویروس کرونا در مشاغل مختلف متفاوت است و شغل‌هایی مثل پرستاری، پزشکی، کارمندان بانک‌ها و…، بیشتر در معرض خطر ابتلاء هستند.

خسرونیا افزود: بر اساس آمارهای موجود، مردان به دلیل کار در محیط خارج از خانه و ارتباط بیشتر با مردم، بیشتر از زنان گرفتار ویروس کرونا می شوند.

به گفته او، بر اساس آمارهای موجود، تعداد مردانی که درگیر ویروس کرونا شدند، نسبت به زنان بیشتر است و همچنین افراد کارمند در مقایسه با آنهایی که در خانه هستند نیز بیشتر مبتلا به این ویروس شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.