وزیر نفت پیشنهادی، در انتظار تأیید صلاحیت

طی روزهای گذشته صلاحيت وزرای آموزش و پرورش، فناوری ارتباطات، امور اقتصادی و دارای، اطلاعات و ... مورد بررسی قرار گرفته است. اما وزیر نفت به عنوان مهم ترین وزیر کابینه ابراهیم رئیسی امروز به مجلس رفت.
کد خبر : 12152
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 15:17
وزیر نفت پیشنهادی، در انتظار تأیید صلاحیت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، امروز در جلسه نوبت صبح مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به بررسی سوابق و برنامه های جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت پرداختند.

مصطفی نخعی در گزارش کمیسیون انرژی مجلس درباره بررسی برنامه های وزیر نفت بیان داشت: اسناد ارائه شده در ارتباط با برنامه های وزیر پیشنهادی نفت با اسناد بالادستی شامل شرح وظایف وزارتخانه، سیاست های کلی نظام در حوزه عملکرد وزارت نفت، تکالیف قانونی باقی مانده از برنامه ۵ ساله ششم توسعه و … منطبق است .

وی همچنین درباره برخی از موارد عدم انطباق این برنامه ها نیز افزود: برخی از برنامه های ایشان شامل توسعه صنعت خدمات سوخت رسانی به کشتی‌ها و خدمات جانبی آنها در خلیج فارس و دریای عمان، عرضه گاز در بورس انرژی، توسعه زیرساخت های گاز مایع و … در صنعت نفت با اسناد بالا دستی منطبق نیست.

در ادامه برخی از نمایندگان مجلس در جهت بررسی برنامه های جواد اوجی دلایل موافقت و مخالفت خود را با وزیر پیشنهادی نفت اعلام نمودند.

انتخاب وزیر نفت، مهمترین تصمیم گیری مجلس و دولت

مهدی عسگری نماینده مردم کرج گفت: امروز یکی از مهم ترین تصمیمات دولت و مجلس رقم می‌خورد. با توجه به اینکه وزارت نفت یکی مهم ترین منابع درآمدی برای دولت است، در کنار وزارت اقتصاد و صمت از مهم‌ترین وزارتخانه های دولت محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت به دلیل عدم تناسب گزینه پیشنهادی با اولویت‌های این وزارتخانه گفت: ایشان تجربه کافی در زمینه گاز دارند و مسئله ما در حوزه تحریم های نفتی است.

نماینده مردم خمینی شهر نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: ما برای فروش نفت و کسب درآمد ارزی نیازمند فردی جسور و با سابقه در این حوزه هستیم.

محمدتقی نقدعلی تصریح کرد: با توجه به مشکلات معیشتی مردم و وضعیت بد صنوف و اقتصاد کشور، نمی توانیم در ارتباط با درآمدهای مالیاتی، انتظار زیادی داشته باشیم و با توجه به شرایط تحریمی باید روی درآمدهای نفتی حساب کنیم.

ایشان ادامه داد ما باید وزارت نفت را به فردی جسور برای فروش نفت بسپاریم. وی در ادامه از اوجی خواست که اموال خود را شفاف سازی نماید و توضیح دهد که چگونه زندگی کرده است. از دیگر مخالفان وزیر پیشنهادی نفت، چنارانی نماینده مردم نیشابور و نادران نماینده مردم تهران و شمیرانات بود.

وزیر نفت باید فردی متخصص، توانمند و انقلابی باشد

برخی از نمایندگان موافق وزیر نفت نیز با بیان خصوصیات جواد اوجی دلایل موافقت خود را با وزیر پیشنهادی اعلام نمودند.

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری گفت: وزیر پیشنهادی نفت، دارای توانمندی‌های بالایی برای صادرات گاز است. یکی از مهم ترین برنامه های ایشان رفع بی عدالتی در ساختار سازمانی است که می‌توان با برنامه‌ای درست و مدون به این مهم جامه عمل پوشاند.

حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی اعلام کرد: بعد از انقلاب ۹ وزیر نفت داشته‌ایم که آقای اوجی دومین وزیر پیشنهادی متخصص در این حوزه است. ایشان با تصریح اینکه وزیر نفت باید شخصی متخصص، توانمند، جهادی و انقلابی باشد گفت: بنده به این خصوصیات آقای اوجی شهادت می‌دهم.

نماینده بوکان نیز با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نفت باید با بدنه صنعت نفت آشنایی داشته باشد و مشکلات حوزه نفت و انرژی را بشناسد، اوجی را در این زمینه صاحب تجربه دانست.

انور حبیب زاده نماینده مردم بوکان گفت: آقای اوجی فردی توانمند و صاحب بصیرت و شجاعت است و از آگاهی فوق‌العاده ای برخوردار است.

در ادامه روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون پس از بررسی تحصیلات، سابقه اجرایی و حرفه‌ای و هم‌راستایی برنامه های آقای اوجی با جهت‌گیری های رئیس جمهور محترم صلاحیت ایشان را تأیید و برای تصدی وزارت نفت با اکثریت آراء مناسب تشخیص داد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.