افزایش هزار مگاواتی میزان مصرف برق در کشور

معاون برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق بیان کرد: از ابتدای بامداد تاکنون، میزان مصرف برق در کشور هزار مگاوات افزایش داشته و پیش بینی می‌شود به ۶۹ هزار مگاوات نیز برسد.
کد خبر : 15715
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 16:09
افزایش هزار مگاواتی میزان مصرف برق در کشور
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با توجه ‌‌‌به افزایش دمای هوا، احتمال ثبت رکوردهای بالاتر مصرف برق در کشور وجود دارد. به گزارش توانیر، افزایش دمای هوا باعث بالا رفتن میزان مصرف برق در کشور شده است. با توجه به شرایط مذکور، احتمال ثبت رکوردهای بالاتر در مصرف برق دور از ذهن نیست.

 

در شرایط کنونی و با توجه به افزایش نیاز مصرف برق در کشور، به منظور تداوم خدمت‌رسانی و تامین برق پایدار به‌ویژه در مناطق جنوبی کشور که برق حکم زندگی را دارد، همه هموطنان می‌‌‌توانند با مصرف صحیح، ما را در پایداری شبکه یاری کنند.

 

سخنگوی صنعت برق در روز ۲۱ تیر ۱۴۰۱ گفته بود که رقم مصرف برق در ساعات اوج به ۶۸‌هزار و ۱۰۷مگاوات رسید که در صورت ادامه روند مصرف امروز، این رقم به بیش از ۶۹‌هزار مگاوات خواهد رسید، در صورتی که تامین نیروگاه‌‌‌های کشور کمتر از این میزان است و لازم است مشترکان در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۲ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد، از وسایل پرمصرف کمتر استفاده کنند، دمای کولرهای گازی را روی ۲۵درجه تنظیم کرده و از دور کُند کولرهای آبی استفاده کنند.

پیش بینی ثبت رکورد ۶۹ هزار مگاواتی در مصرف برق

 

اردشیر مذکوری معاون برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق اظهار داشت: مصرف برق نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته؛ دیروز اوج مصرف تاریخی برق به ۶۸ هزار و ۹۳۷ مگاوات رسیده بود که  نسبت به دوره مشابه پارسال، ۹.۴ درصد رشد داشت. از ابتدای بامداد تاکنون، میزان مصرف برق در کشور هزار مگاوات افزایش داشته است.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق افزود: با توجه به آنکه هم اکنون میزان مصرف برق به  ۶۷ هزار مگاوات رسیده، پیش بینی می‌شود این رقم به  ۶۹ هزار مگاوات برسد. با این وجود تاکنون قطعی برق نداشته ایم و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

 

سازمان هواشناسی روز گذشته اعلام کرده بود که دمای هوای تهران در روز جمعه به ۴۱ درجه می‌رسد که در کل کشور این روند افزایشی دما مشاهده خواهد شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.