جزئیات صدور رای جدید پرونده ویلموتس /مبلغ شکایت ویلموتس نصف شد

رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال درباره پرونده شکایت مارک ویلموتس بیان کرد: دادگاه عالی ورزش پرونده ویلموتس را نقض و مبلغ شکایت او را  به کمتر از ۳ میلیون یورو  تیدیل کرده است.
کد خبر : 15835
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 16:39
جزئیات صدور رای جدید پرونده ویلموتس /مبلغ شکایت ویلموتس نصف شد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، بدون شک قرارداد ویلموتس با ایران یکی از عجیب ترین قراردادهای تاریخ فوتبال ایران است. مارک ویلموتس در سال ۱۳۹۸ به جای کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران شد. او در مدت کمتر از ۶ ماه سرمربی ایران بود و قبل از کسب دو باخت مقابل بحرین و عراق مبلغ ۲ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال دریافت کرد. با استناد به صحبت‌های فغانپور، ویلموتس در مدت زمان کوتاهش در تیم ملی حداقل ۵ میلیون یورو از ایران به دست آورده است

 

قرارداد ویلموتس و کادرش با فدراسیون فوتبال برای سه سال با ایران ۸ میلیون یورو بود که آنها دو میلیون گرفته‌اند و ۶ میلیون یوروی دیگر می‌خواهند. ویلموتس معتقد است فسخ قرارداد در شرایطی صورت گرفت که شرایط اضطراری بوده و ایران به تعهداتش عمل نکرده است. تلاش او و وکلایش این است به فیفا ثابت کنند آن بند سه ماه دستمزد به عنوان فسخ قرارداد، برای شرایط عادی است ولی او در شرایط اضطراری مجبور به فسخ شده است. ویلموتس اقدام دیگری هم کرده است. او معتقد است ایران این بنده سه ماه فسخ را به صورت مخفیانه در قرارداد گذاشته است، بنابراین از او کلاهبرداری شده است

 

حالا بعد چند سال برای این پرونده توسط دادگاه عالی ورزش  رای جدیدی صادر شده درباره جزئیات آن و آخرین وضعیت پرونده شکایت مارک ویلموتس و اقدام ایران برای تجدیدنظر در این رأی، صفی الله فغانپور رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در کمیته انضباطی فیفا محکوم به پرداخت ۶ میلیون یورو شدیم. اینجا نگرانی زیادی ایجاد شده بود و همه فکر می‌کردند در دادگاه عالی ورزش (کاس) هم محکوم بشویم، اما موفقیت بزرگی حاصل شد. تنها پرونده‌ای که در طول این سال‌ها موفق شدیم، همین پرونده ویلموتس است که در کاس بوده و رأی شکسته شده است.

 

وی درباره اینکه گفته می‌شود ممکن بوده مبلغ شکایت ویلموتس از ایران به حدود ۱۲ میلیون یورو برسد، یادآور شد: اصل شکایت مبلغی بالاتر از ۶ میلیون یورو بود که به علاوه پنج درصد و تأخیر در مجموع می‌شد ۱۲ میلیون یورو. الان دادگاه عالی ورزش پرونده را نقض و تبدیل به کمتر از ۳ میلیون یورو کرده است.

 

رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال این اتفاق را موفقیت بزرگی برای فدراسیون دانست و در اظهاراتی عجیب‌تر افزود: الان باید مبلغی را پرداخت کنیم که خیلی قابل توجه نیست.

 

فغانپور که با برنامه «سلام صبح بخیر» گفتگو می‌کرد، در پایان درباره اینکه آیا این رأی ویلموتس قطعی و رسمی است؟ تصریح کرد: بله رأی صادر شد. احتمالاً همین هفته اعلام می‌شود و «گراندز» رأی می‌آید. این حرفی که زدم قطعی است. باید موفقیتی که در دادگاه عالی ورزش کسب کردیم را تبریک بگویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.