کاهش مازاد بازار نفت در سال جاری میلادی

اوپک پلاس، پیش بینی خود از مازاد بازار نفت در سال جاری میلادی را کاهش داد.
کد خبر : 16221
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 16:04
کاهش مازاد بازار نفت در سال جاری میلادی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با درگیری نظامی روسیه و اوکراین و تحریم های غرب علیه مسکو، آمریکا با هدف کاهش قیمت نفت تلاش کرد تا عربستان و امارات را متقاعد کند تولید خود افزایش دهند اما این دو کشور تمایلی برای انجام این کار ندارند. افزایش قیمت نفت باعث افزایش قیمت بنزین در آمریکا شده و دولت بایدن تحت فشار قرار دارد.

 

اوپک پلاس، پیش بینی خود از مازاد بازار نفت در سال جاری میلادی را کاهش داد. کمیته مشترک نظارتی وزرا این گروه (JTC) دیروز نشست داشت و پیش بینی خود از مازاد در بازار نفت در سال جاری را ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۸۰۰ هزار بشکه رساند.

 

نشست JTC پیش از نشست وزارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس برگزار می شود.

 

یکی از منابع آگاه گفت، کمیته مشترک نظارتی وزرا که به گروه اوپک پلاس در مورد عوامل بنیادین بازار توصیه و سفارش می کند، هیچ گونه بحث و گفت و گویی در مورد میزان تولید در نشست خود نداشتند.

 

منابع اوپک پلاس هفته گذشته به رویترز گفته بودند، این گروه احتمالا میزان تولید خود در ماه سپتامبر را تغییر نخواهد داد، یا یک افزایش اندکی خواهد داشت.

 

کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، با شروع همه گیری کرونا به علت کاهش تقاضا، میزان تولید خود را حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دادند، این گروه با بهبود تقاضا به تدریج این کاهش تولید را کم کردند.

 

ارزان شدن نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

 

قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات امروز و در آستانه نشست اوپک پلاس و به دلیل نگرانی در مورد کاهش تقاضا در اثر کندی رشد اقتصادی در جهان و با تقویت ارزش دلار، حدود یک درصد کاهش یافت.

 

هر بشکه نفت برنت با ۴۷ سنت کاهش ۱۰۰.۰۷ دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۵ سنت کاهش ۹۳.۸۷ دلار معامله شد.

 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس، امروز نشست دارند.

 

منابع آگاه در این گروه، هفته گذشته اعلام کردند، این گروه احتمالا میزان تولید خود در ماه سپتامبر را تغییر نخواهد داد، یا یک افزایش اندکی خواهد داشت.

 

تحلیلگران انتظار دارند، به علت چشم‌انداز ضعیف برای تقاضا و بیشتر شدن نگرانی‌ها در مورد رکود، هیچ تغییری در سطح تولید اوپک پلاس روی ندهد و گفتند، عربستان تمایلی به افزایش تولید ندارد.

 

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار به رویترز گفت: « رویداد اصلی این هفته برای نفت همچنان تصمیم امروز اوپک پلاس است و که قیمت‌ها را تا حدودی محدود نگه می‌دارد تا اوپک و هم پیمانانش در مورد میزان تولید ماه سپتامبر تصمیم بگیرند.»

 

وی توضیح داد: «اوپک پلاس حتی به هدف‌های تولید خود نزدیک نشده است، بنابراین حتی اگر این گروه افزایش اندکی برای تولید ماه سپتامبر اعلام کند، احتمالا قیمت نفت بالا بماند.»

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.