تقویت دانش بنیان های ایرانی برای توسعه کشاورزی

با هدف اصلاح الگوی مصرف آب یک استارتاپ دانش بنیان با کمک هوش مصنوعی، اقدام به آبیاری محصولات کشاورزی کرده است.
کد خبر : 18010
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 17:06
تقویت دانش بنیان های ایرانی برای توسعه کشاورزی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش تقاضا برای مواد غذایی و همچنین، با توجه به محدودیت های عوامل تولید، بر اساس مدل های رشد درون زا، بهترین راه افزایش عملکرد در هکتار بخش کشاورزی عبارت است از توجه به فعالیت های تحقیق و توسعه، جذب سرریز تحقیق و توسعه شرکای تجاری، و افزایش هزینه های آموزش و ترویج.

 

هدف اساسی کشاورزی دقیق تحقق کشاورزی پایدار است که در قالب کاهش استفاده از نهاده هایی چون کودهای شمیایی و در نتیجه کاهش آلودگی های زیست محیطی به ویژه آبهای زیر زمینی قابل دستیابی است.

 

با توجه به نقش اساسی چالشهای زیربنایی و آموزشی در راستای توسعه کشاورزی دقیق، این مهم باید مورد توجه جدی تر مدیران، برنامه ریزان و سیاستگذاران کشاورزی دقیق قرار گیرد و کارشناسان و بهره برداران نیز در راستای نیل به کاهش و حذف این چالش های زیر بنایی و آموزشی تحت آموزشهای مناسب قرار گیرند. همچنین در این راستا باید برای ارتقای دانش کاربرد کشاورزی دقیق زیر ساختهای آموزشی مناسب برای کارشناسان و کشاورزان فراهم گردد.

 

یک استارتاپ با هدف ساماندهی و اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و آبیاری فضای سبز در سال ۱۳۹۸ موفق به ساخت سامانه‌ای هوشمند شده است که به رغم ساماندهی محصولات کشاورزی در ایران و خارج از ایران، میزان مصرف آب را حداقل تا ۴۷ درصد کاهش دهد.

 

این استارتاپ هم اکنون با نام تجاری ارزش آفرینان برنا پارس در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شعبه پردیس فارابی مشغول به فعالیت است.

 

بر اساس این گزارش شرکت ارزش آفرینان توسعه فناوری پارسیان با دو محصول قوی استارت آپ برنا پارس کسب و کار سلام، با هدف تسهیل ورود به بازار کار دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و همچنین تجاری سازی ایده‌ها و طرح‌های کسب و کار فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ در پارک علم و فناوری استان قم به طور رسمی آغاز کرد و پس از طی مراحل رشد و توسعه در مرکز رشد و کسب موفقیت‌های بسیار خوب در این زمینه، اکنون به یکی از شرکت‌های فعال در این عرصه تبدیل شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.